Drygt 3 timmars googlande

Och nu inväntas ett par nya ridskor!! Hade egentligen inte alls tänkt att beställa något idag, för det skulle bli en belöning/tröst efter mina tre återstående tentor som ska srivas i maj och juni när skatteåterbäringen kommit in på kontot sen, men så hitta jag en sida där det var rea så då hade jag helt enkelt "inte råd" att låta bli. Gillar inte att norpa av de ynka sparpengarna jag har men men, det som är lånat ur sparkontot kommer ju tillbaka i juni med skatten sen.
 
var inne på skara hästsport idag och provade ut vilken modell som passade bra. Deras 36:or var liiiiiiiite väl "fit" även med bara tunna strumpor i så jag beställde faktiskt en halv storlek större utan att ha provat just den. I värsta fall får ja väl lägga i en extra sula. Och jisses vilken djungel det var att hitta rätt modell på nätet sen!! Tillslut hittade jag rätt - som i början var fel modell fast som visade sig vara rätt sen ändå... haha!! Dessutom hade jag en jäääääääääävla tur för den ENDA storleken som fanns kvar i svart var just 36.5!!
 
MEN: efter mycket jämförelse är de skor jag provat på i butiken inte alls den modell de angavs vara. Jag tog kort på både skon och skokartongen i affären och bilderna på skon stämmer exakt på pricken överens med den äldre modellen (som reas ut på hemsidan jag hittade) och finns inte ens med på ariats egen hemsida längre. 
Till saken hör också det att (efter stor förvirring) jag upptäckte att bilden på skokartongen stämde inte heller överens med vad som låg i kartongen!! De jag provat på (och nu även köpt) kallas Quantum devon pro. de som skulle ha legat i lådan heter istället Devon pro XV och finns med på ariats hemsida. Min modell har svart skinn i skaftet och "flätad" söm över tårna, medan modellen som finns på ariats hemsida (och som visades bild på på skokartongen) har beige skinn i skaftet och helt annat mönster över tån. 
Kan det faktiskt vara så att de försökt sig på en fuling att fortsätta sälja den äldre modellen för samma pris som den nyare? Tråkigt i så fall. 
 
Men jag ska inte klaga, jag fick den finare sömen och ett par kvalitetsskor för under halva priset(frakten inräknad o allt)!! det gör mig inget om det inte är nyaste nya, tror ingen ser skillnaden på min tåsöm!! Hade jag varit aningens mer stadd i kassan hade jag beställt 2 par med en gång, till ett lägre pris än för ett par i sverige...!
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0