New in

Inte ofta det händer, men nu har mamma varit nere och skämt bort mig lite grann *skäms*. 
 
Idag hämtade jag äntligen hem mina nya skor som jag väntat på, och igår fick jag mig ett par ridbyxor av mamma på hööks. Det är inte så farligt som det låter, jag håller mig ju i regel alltid till strikt budgetklass. Ordinarie pris var 499 kr, och med en del rabattstämplar att casha in så landade det på 379 kr. 
 
Först hade jag tänkt mig ett par grå i samma modell som de bruna jag redan har för de är så mjuka o sköna, men har inte så bra fickor. Då såg jag dessa i samma material, med större fickor OCH 200kr billigare, så då fick det bli ett par beige istället för ett par grå. Det fanns en mystisk grågrön färg med som jag gillade, och de marinblå var sjukt snygga me de silverblingiga dragkedjorna, men de får vänta till en annan gång. 
 
Dessa är också väldigt sköna, och inte så jättelåga i midjan heller. Däremot har de som en gravidmagepassform, det finns lixom ingen midja i dom, utan efter rumpan går de rätt upp och bildar som ett stort fack mellan byxlinningen och längryggen. inte kul att rida i, och jag hatar att ha skärp som måste dras åt - får sån blodstopp över höftbenen när det hänger där och trycker. Jag fick sy in dom med två veck á 1,5cm i midjan, trots att de är ganska tighta i passformen i övrigt. Undrar hur de tror att dagens kids (har ju fortfarende storl 160) ser ut egentligen - tändsticksben och köttbullemage eller??
 
 
Västen hade mamma med sig som hon hittat på rea på H&M för 100kr. En mörkblå, tunn dumväst. Otroligt skön men liiite liten då hon valt XS istället för S. Men den funkar perfekt utan allt för tjocka tröjor under.
 
Shortshapsen kommer som tidigare nämnt från gekås. Child 8-10 står det i dom - alltid lika sharmigt att handla till mina ben......... men, de är lagom i längden OCH har en vadvidd som fungerar. Oftast är alla stövlar och shaps typ 8 cm för långa och samtidigt 5 cm för smala.... Trivs hundra gånger bättre i dessa än i mina stövlar som jag måste lämna 2-3 cm av dragkedjan oknäppt i och yttersidan på skaften lixom ligger över knät - INTE SNYGGT! Det är antagligen bara jag som lägger märke till det, men det är sådana grejer som får mig att må "ännu dåligare" över mina oporoportionerliga ben. Det och att ALLA schabrak blir kolsvarta efter att mina stövlar ligger o skaver på dom precis under sadelkåpan...
 
 
T-shirten kommer också från H&M och den fick jag bara för att mamma varit lite väl optimistisk med storleken och för lat för att prova i affären, hihi. Den är sjukt mjuk och skön och hon hade tänkt ha den att sova i, men den satt för tight för det tyckte hon. På mig blir den nästan lite lång och pösig, är inte säker på att det är en sådan modell, men jag tyckte den var snygg som det iallafall. 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0