solig dag igen

Härligt!
Produktiviteten har väl dalat under veckan om man säger så - eller det har vart mycket att göra ochjag ligger fortfarande efter. Hatar den där underliggande stressen som ligger o gnager konstant. 
Kontot har dessutom varit tomt flera dagar redan (som vanligt), INTE läge att glömma bort att åka till sina uppbokade jobb med andra ord, vilket jag faktiskt gjorde igår. hade ingen tanke på att det ens var torsdag och ännu mindre tanke på att jag skulle vara någon stans kl 19. Trillade in här hemma e bit efter 19, mötte sambon som var på väg till stallet - konstaterade att jag var för trött för att orka laga nån  mat så jag pillade lite i akvarierna o gick o la mig istället. 
 
Har varit lite lätt dagsvill denna veckan och  haft jävligt märkligt schema. föreläsning 12-16 enda dagen (och 8-12 andra) är ingen hit. Brukar gå upp mellan 6 och 7 o börja plugga, men får käka lunch straxt efter 10 innan bussen bär av in mot sklolan 10:35. Om jag springer till spårvagnen efter föreläsningarna hinner jag med bussen som är hemma 17:00, men då vet jag med mig att jag inte får något mer gjort med skolarbetet den dagen så då väljer jag hellre att stanna kvar i skolan så länge det går och jobba med föreläsningsmaterialet så långt jag hinner. För det är ju som sagt ny föreläsning klockan 8 dagen där på som bygger på det man gått igenom dagen innan. Fattar du inte gårdagen går det inte hänga med på dagens lixom. Så, mellan 16:00 och 05:30 ska jag hinna hem, laga mat, rida, OCH sammanfatta och repetera de F Y R A timmars föreläsningarna. (+ läsa 200 sidor i boken såklart). Och sova såklart. Det går inte riktigt ihop för mig. Hatar ett sådant varannandags schema nästan lika mycket som att börja 10, ha lunch 12-13 och ha ytterligare föreläsning 13-15. Bättre att börja kl 8 varje dag istället o sluta till lunch!!
 
Idag har jag inte vart lika produktiv - var sjukt trött o sliten och har vaknat sådär som man gör inför tenta med ord och bilder snurrandes i huvudet. Jagsomnade om i morse och var inte uppe och igång förns 7:45. Känner ändå att det lilla jag hunnit med börjar sätta sig iallafall. Nu ska det lagas lite lunch, sen ska hästarna också få käk. Och sedan bär det av till Skara för dejt med de två bästa skrotnissarna i hela världen. Pappa o Nicke kommer ner med mina sommardäck (som jag alltid byter på påsk, men som ingen av oss hade nån tanke på när vi bestämde att fira påsk här nere i år. När mamma sedan hade bokat tågbiljetter kom jag på denna lilla påskdetalj...). Blir väl en tripp in på skara hästsport med för att eventuellt köpa burk+pensel till min "hovolja". OM det inte kostar en förmögenhet där, vilket jag misstänker. 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0