Decisions, decisions

Ja, egentligen har jag väl inte rätt att klaga men nu är jag sååååå trött på att inte veta hur min framtid kommer att se ut i höst!! 
 
Jag vet ingen ting längre (förutom de väsentliga bitarna i livet då: Feelia o Timpa)!!
 
Fortfarande ligger prio ett på att fixa bägge tentorna nu i augusti, även om jag är tveksam till om jag kommer att klara den svåra. Men, OM jag nu klarar den då vill jag ju såklart försöka hanka mig runt ett år till på apotekarprogrammet. Eller nej, just nu vill jag läsa till biomedicinsk analytiker istället men jag måste ju ändå klara den tentan och ytterligare en innan jag får rätt till CSN igen... 
 
Det som ÄR bestämt sedan i våras är att jag ska jobba även på fredagkvällarna (och som vanligt på söndagarna). Det ger sammanlagt 11-12 timmar i veckan, och det är all inkomst jag har nu till hösten åtminstonne fram till november - ohållbart alltså. 
 
Jag har hittat det perfekta jobbet att komplettera detta med OM jag inte ska fortsätta plugga, det är som labassistent på ett kemiföretag i stenungsund där man testar kvalitén på bla färg mm till båtar. Fördelen med det är att det är nära, det är 2 skift (har jag aldrig prövart förut), det ger laboerfarenhet och de kräver endast gymnasiekompetens - allt över det ses som ytterligare meriter och jag har ju faktiskit läst en hel del kemi utöver det och labat en hel del också (är nästan orolig över att de ska se mig som "överkvalificerad", de kanske tror att jag tröttnar istället. Men det är sådana arbeten jag trivs med- mocka skit och packa höpåsar - det finns inget bättre). På pappret bör jag alltså åtminstonne ha en chans att få det. Det hade varit jättekul att få prova på något nytt!! Sista ansökningsdag var i måndags och jag väntar som på nålar nu. Men med semestertider och allt går det ju såklart sjuukt långsamt. 
Enda nackdelen med detta jobbet är att jag inte vet hur länge jag jobbar på fredagarna (andra kemilab som jag sökt jobb på och som gått på 2-skift har aldrig jobbat längre än till 14 på fredagarna så man kan ju alltid hoppas att detsamma gäller här) för har jag lovat att jag ska ha lektionerna på fredagarna så ska jag givetvis ha det också. Mitt ord är faktist mycket värt, och det ska mycket till om jag ska ändra mig även när det gäller småsaker!
Men som sagt, detta ger ju inte något utrymme för studier då jag kommer att jobba nästan 52 timmar i veckan. Men det hade vart gött att tjäna lite pengar!! Även om det säkert är dåligt betalt så blir det ju ändå en heltidslön.
 
Fatta - 2 lågavlönade heltidslöner, vi skulle leva som kungligheter!!!!!!!!! 
 
MEN: Nu har jag dessutom blivit erbjuden att jobba på lördagarna på mitt andra jobb - ett jobb som jag saknat jättemycket och som jag är jätteglad över att få erbjudande om igen!!
Hästarna, människorna, naturen, ja jag har saknat det mesta! Där är det dessutom blandade nivåer på grupperna, vuxna och barn, nybörjare och mer rutinerade. Något jag saknat i mitt arbete med de små barnen det senaste året.... det blir lixom lite väl mycket "ståochsittståochsitt".
Att jobba fredag,lördag och söndag skulle lösa ekonomin fram till november då jag förhoppningsvis kan få CSN igen, men det kommer knappast att ge mig möjlighet att klara det kommande läsåret, jag har ju problem med att hinna ändå som det är...
 
AAAARRRRRGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!! Jag blir vansinnig!!
 
Kanske man ska tacka ja till lördagarna och i värsta fall gå miste om det nya heltidsjobbet (som jag ju faktiskt inte har en aning om ifall jag ens får komma på intervju till eller inte). 
Jag vet att det är det jag vill göra såhär spontant, men det är inte vad ekonomin tillåter. Inte som förstahandsalternativ iallafall. Och tanken är ju faktiskt att jag ska "röra mig frammåt". Tanken med allt det här krånglet är ju att jag ska lära mig något nytt! Skulle jag inte vilja byta karriär så skulle jag ju stå kvar där i spånet o harva kväll ut o kväll in. Planen var ju att göra något nytt!!
 
 
Jag ger mig fan på att tackar jag nej till min favvoridskola så kommer jag inte få jobbet i stenungsund och inte klara tentorna = kriiiiiis!!
Tackar jag ja till lördagarna kommer jag garanterat bli erbjuden labtjänsten också OCH klara båda tentorna så jag får fortsätta plugga...
 
 
 
 
Efter snart 28 år i mina skor börjar jag lära känna mig och min "otur/dåliga timeing" eller vad man ska säga.
Inga räkmackor att glida på här inte, jävligt, krångligt och bökigt det är min melodi!! 
 
 
 
 
Fast, som sagt är jag ju såklart jätteglad över att bli erbjuden mer jobb på bägge mina arbetsplatser. Det är ju ett gott tecken på att både de och eleverna är nöjda med mitt jobb!! 
 
I värsta fall får jag väll dra på stort o jobba 62 timmarsveckor det kommande året, det finns de ju dom som gör. Frågan är bara hur man ska hinna med hästen och att sova... och 7 dagar i veckan är väl "olagligt" att arbeta... om man inte är bonde eller egen företagare förstås!!
 
 
Over and out för denna gången, det kan bli en spännande följetång det här och just nu känner jag mig lika slut som Moonlight var i morse ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0