HALLÅ DÄR...

...Mina 5-9 besökare!!
Förhoppningsvis är ni bättre medmänniskor än jag och har koll på polotiken. Nu behöver jag hjälp med vad jag ska rösta på i valet - jag kan erkänna att jag har absolut noll koll och har inte ens försökt sätta mig in i ämnet i år än. 
 
Detta är i allafall de frågor som jag tycker är extra viktiga.
 
# Skjut en jävla massa vargar!
 
# Kvinnor (och andra) ska INTE kvoteras in i styrelser mm, varje person ska (bör iallafall) få sin post utifrån kunskap, färdighet, lämplighet och tidigare meriter.
 
# Höj skatterna för de som tjänar mycket i lön - ta från de rika och ge till de fattiga!
 
# Skapa en mer USA-lik approach när det kommer till invandring, uppehållstillstånd osv. 
 
# Alla kvinnor ska givetvis få göra abort och bestämma över det helt själva.
 
# Gör det attraktivt för lärare och läkare att arbeta i kommunala skolor och inom landstinget så de vill jobba där. Bromsa upp privatiseringen av skolor och sjukhus - här vill jag INTE att vi ska bli som USA.
 
# Förbjud tiggeri på allmäna platser -  Nej, jag vill INTE ge pengar till de som sitter o dricker bubbelvatten på flaska o slösurfar på sin I-phone (jag betalar trots allt nästan 300kr/mån för min tele av annan modell med typ minsta möjliga surf o allt och det är ändå MYCKET pengar). Hade de svultit på riktigt hade de nog köpt nått mer mättande för pengarna än bubbelvatten... Gör som Timpa i stället, bjud en uteliggare på ett mål mat och en stunds sällskap på donken! 
 
# Skapa bättre förutsättningar för de äldre. Bättre mat, personal som inte stjäl, personal som orkar lyssna och bry sig osv.
 
# Skapa en levande ladsbyggd genom att exv. minska bensinkostnader för de som bor där/underlätta uppehället i stället för att försvåra med nedskärningar osv. Det är skillnad på att köra monsterbil för att man MÅSTE och att göra det tros att de bor i stan och aldrig åker utanför stadsgränserna...
 
# Avskaffa det där jävla ordet HEN, jag blir vansinnig! Titta mellan benen, vad har du där?? Gillar du inte vad du ser så går det faktiskt att "byta" i dagens samhälle. Eller bättre upp, för att bli SÄKER - gör en DNA screening, har du XX eller XY? Där har du svaret. Sen skiter jag fullständigt i vad du klär dig som eller vem du blir kär i. 
 
# Jag blir vansinnigt irrriterad på all den dubbelmoral som cirkulerar inför valet. Tilläggas ska väl att trots min uppväxt (landsbyggd som var väldigt snäv när det gällde kultur om man säger så) har jag DEFINITIVT INTE något till övers för svenskarnas parti, och jag vet inte heller om de faktiskt borde få sprida sitt budskap - men så är lagen. 
 
# Jag skiter i hur människor ser ut, hur de klär sig, vilket kön de anses ha, osv osv men de ska för fan uppföra sig!! Man kan inte gå bananas över nån jävla saga om nån jävla profet (eller jesus heller för den delen).
Jag vill ha tillbaka pepparkakorna i luciatågen utan att få stämpeln rasist! 
 
Och FYY: jag blir preciiiis lika irriterad på "svenskar" (eller tex "norrmän" om de skulle komma hit) som "bete sig illa", trots att de är "blonda och blåögda" för DET SPELAR INGEN ROLL, det är inte DET som är problemet!!
 
 
Så, vilket parti stämmer över ens med detta?
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0