It´s decided

Efter att mer eller mindre blivit tvingad av min käre sambo, som alltid ställer upp i vått och torrt, som alltid har en massa bra, peppande och tröstande saker att säga och som alltid hjälper till har jag i veckan fattat beslutet att gå ner i tid. Att varva ner lite året som kommer. Jobb och omtentor är vad som står på schemat.
 
Som det ser ut just nu är det jobb fredag lördag och söndag som gäller. totalt 15 timmar. Och förhoppningsvis onsdagar med. Då kommer jag nästan upp i halvtid, vilket bör ge ca 11000 innan skatt. 
 
Idag var jag dessutom på arbetsintervju, på bring citymail! Verkar vara ett jobb som skulle passa mig bra. vet på måndag om jag får det eller inte. Dock är det bara extra vid behov som jag blir inringd. Väldigt mysigt ställe med otroligt go platschef. En tjej i min ålder som var väldigt lätt att prata med. 
 
 
Enda MEN som jag kan se är att jag knorrade lite om cyklarna.... en "stor" cykel är oftast lite i största laget för mig att cykla på. Nu är det ju landsbyggdskontor så det är mest bilkörning, men cykelturer förekommer ju också.
 
Grejen är den att det snabbt blir mycket "kantareller i murveldjuret" så att säga när jag måste cykla på en lite för stor cykel. Det blir ju så mycket gnid då lixom. Men det kan man väl inte säga till en vilt främmande människa på en arbetintervju eller...?? Eller till sina manliga kolegor heller för den delen.... "nä ja vill inte cykla idag för då får jag svamp i muttan..." Jisses
 
Aja, jag sa iallafall att jag tvivlade lite på cyklarna. Så vi får väl se vad som händer. De väljer nog en långskånk misstänker jag.
 
I samband med detta och att jag premiärjobbat första kvällen på terminen idag har jag också insett att jag har inte ett så tokigt jobb iallafall. Och jag är nog inte så lågavlönad trots allt. Vårt yrke drar in ca 135kr i timmen + 38kr OB i timmen efter 17:30 och hela söndagarna... + 13 kr i tillägg för varje undervisningstimme!
På citymail börjar man på 100kr i timmen (hade jag inte googlat det innan hade jag tappat hakan när hon sa det). De som jobbar heltid ligger på 17800 innan skatt. Vi ligger på 22270 innan skatt + 5-600 för hästskötarexamen, + 38kr OB + 13kr extra i instruktörstillägg de timmar man undervisar. + 800 för de som läst hipologprogrammet (yes ni hörde rätt, 3 års universitetsstudier ger 800 extra. Innan skatt!! Delvis därför jag aldrig strävat efter att "utbilda mig" i det jag gör).
 
 
Men som sagt, brevbärare verkade som ett jobb som skulle passa mig. Man kommer in och sorterar sin post, packar ner den, äter lunch tillsammans med kollegorna - sedan kör man ut den för sig själv. Lite som att jobba i stall. en del ensamarbete och en del tid med kollegorna!
Aja, vi får se vad det blir. Skulle vara kul att prova på något nytt i alla fall och att jobba lite extra ibland skadar ju inte :)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0