dagens fångst

Hela dagen har vart ganska krånglig, tåget var försenat i morse och spårvagnarna gick inte heller som de brukar men jag hann lagom till föreläsningen iallafall. Innan det var dax att möta upp Timpa skulle jag " bara" skriva ut våra biljetter...Kopiatorn fungerade såklart inte o den andra datasalen var det föreläsning i. Fick kliva av o skriva ut på chalmers istället på vägen så jag blev pissblöt för det är ju en bit o gå till o från hållplatsen (och givetvis h'llregna det ute - som vanligt). Fick biljetterna utskrivna iallafall.
 
Nån buffe serverades det inte på restaurangen, men maten var suprgod o man kunde beställa lunch ända fram på eftermiddagen. Bakom oss satt det två pundare av lite mer "städade" och äldre slaget. O inga alkisar kan jag tillägga. Höga som hus lät de så vi mer eller mindre kastade i oss maten innan det skulle bli nått knivslagsmål eller nått för de verkade väääldigt upp och ner i humöret. 
 
Väl på mässan knatade vi runt o konstaterade att det var precis som förra året, alla säljer mer eller mindre samma saker, till samma pris som i butik... och det är i princip bara svindyra märkesgrejer. 
Hittade ett fint dressyrträns som jag tänkte köpa till Moonlight, men jag tänkte att nu ska jag minsann inte göra en massa förhastade inköp utan funderade lite på saken. Under tiden vi kollade hoppningen blev såklart alla i hennes storlek slutsålda. Det var inget spektakulärt träns, utan ett vanligt "skräp"träns fast i rätt nyans av brunt för 300 så det var lixom ingen jättekatastrof men ändå. Som tröst slank det ner två schabrak istället ;) det var allt vi köpte förutom en liten hink med hästgodis. Säkert jätteonyttiga!
 
Och hoppningen då.... joovars, vissa ekipage är ju kul o se, men ärligt talat så tyckte jag det mest var ryck och slit. De satt mest o drog o ruskade i hästarna som förövrigt totalignorerade förhållningarna o bara gick o slog upp mot handen eller vad man ska säga. Så som Feelia gör när man rider på för skarpt bett. Dock såg de flesta ut att rida på snälla bett... dessutom så tycker jag att ALLA hästarna mer eller mindre såg ut att ha en mycket kantig och fyrtaktig galopp. Men det kanske är sån galopp man vill ha på dom, vad vet jag. 
 
Väl hemma börjar ett illamåande krypa över mig. Jaha tänkte jag först, maten kanske inte var så bra trots allt, meeeen sen kom jag ju på att Tim var hemma o var sängliggandes igår med något magsjukeaktigt. Han kräks sällan men mår jätteilla o blir hur matt soom helst o kan bara ligga i sängen o inte äta osv osv, ja ni vet. Ni vet säkert också att min mage INTE drar sig för lite kräk om den är missnöjd så vi får se vad denna natten har att ge.
 
Pissigt om jag skulle bli sjuk för jag skulle verkligen behöva jobba på sönd då det är en hel del gruppbyten som ska ordnas.... och så behöver jag pengarna såklart!!!!
 
 
ett ljust mintgrönt dressyrschabrak och ett ljust, ljust gult hoppschabrak fick det bli denna gången. Kommer bli superfint på Feelia, när hon nu hade tänkt bli helt hundra i hovarna igen.... 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0