Det tar sig!

Jaa men visst. Timpa är sjuk idag så jag passade på att rida vita faran under eftermiddagen. Hör o häpna, den extremt osmidiga, och ganska fega dressyrtanten både tog sig upp OCH överlevde ett helt pass inklussive alla gångarter på den "farliga" gymkhanaponnyn ;)
 
 
 
Ställde henne med näsan inne i väggen o tog pallen så jag skulle komma upp så snabbt som möjligt å det gick. Inte för att hon stog still direkt, men jag hann upp iallafall. 
 
Hon bjöd faktiskt på ett mycket harmoniskt pass idag (för att vara henne dårå). Jag har för vana att rida henne med graman för jag får inte stopp på henne om hon sätter den sidan till, men idag använde jag den knappt alls. Hon kändes jättelugn i alla gångarter faktiskt, men tyckte det var lite jobbigt med någon som kommer åt henne med underskänkeln. Flyttade undan för skänkeln på hörnlinjerna i skritt o trav (jobbigt värre undan vänsterskänkeln)  o i galopp jobbade jag volt-långsida-volt-långsida... De första 5 minutrarna låg hon o rullade på helt perfekt med ett lätt stöd i handen o ryggen uppe, men efter hand blev hon lite mera springig o då byder hon gärna galopp lite här o var och är helt oberörd över det så då måste man sakta av för att hon ska fatta ny o då blir hon lite irriterad ;) men även om hån låg på o det gick lite snabbt på slutet så var det inte det där tunga i handen. Jag fick inte ens kramp i armarna och det gick att stanna utan hjälp av gramanen. Fina tanten.
Sen skrittade vi ut. Jag lyckades krångla mig ut ur ridhuset utan att sitta av (dödsdömt för mig att försöka sitta upp utomhus när det inte finns nån som kan hålla i ju). Det gick inte riktigt att nå dörren med handen eller foten så jag tog en grep o öppnade med. Som tur var blåste det ju inte idag så det gick att ruda ut genom dörren utan att behöva hålla i den samtidigt. Sen var det bara att stänga den när man väl var ute - Piece of cake med en häst som är helt oberörd av konstiga grejer i handen!!
 
Feelia var aningens varm i hoven idag IGEN så jag vågade inte låta henne göra något, men hon fick lite sly att mumsa på. Sälg tror jag det var jag fick tag på och det var populärt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0