Min hobby när den är som bäst...

Jaaa, men visst vet ni. Jag har väl egentligen inte alls någon rätt att klaga men ibland känns allt bara sååå tufft och kämpigt. Och jag känner mig bara sååå avundsjuk på dom som har mer än mig och FORTFARANDE går runt o gnäller höööögt och tydligt om vad dyra deras hästar/barn/bilar/whatever är i drift. Och så vips sitter de på en sandstrand eller swischar i pudersnö långt långt från sveriges gränser några veckor senare! Säkerligen många tusenlappar fattigare OCH obetald ledighet eftersom de redan varit utomlands tvåtusen gånger tidigare under året. Och om en biljävel går sönder kan man ju faktiskt välja att vänta med o laga den o åka buss istället. Feelia plupp måste ju lixom lagas direkt <3 men men, så är det. Och jag gör iallafall nått åt saken. det finns ju andra kategorin hästägare med, som gnäller o snålar utan att göra något åt saken. Jag hoppas på att dessa 5 år i skolan ska leda till en stabilare och mindre skör ekonomi. Och det är ju inte direkt så att jag är van med annat överflöd här i livet så att leva fattigt funkar också bra. Dock gick jag bananas med cash i helgen. Enligt mig. För har man ont om pengar springer man fan inte o köper snittblommor för de sista slantarna. men det gjorde jag i helgen för de hade 10pack tulpaner för 29kr på ikea. Och jag köpte 2 paket.
 
Jag väljer oftast att hålla inne med gnället tills ångesten blir för sor för att hålla gnället inne längre. När jag väl börjar gnälla har jag alltså INTE åtskilliga tusenlappar att stoppa undan på en sistaminutenresa eller dyligt ;) 
Som tur är så är jag inte ensam i student-hästägarkombon iallafall. Det finns alltid fler i samma sits och det känns lite skönt. Och jag har en sambo som hlet och fullt förstår värdet i till synes "onödiga" hovbeslag.
 
MEN: Trots all ångest och oro så det finns givetvis ingen tvekan i mig om att min plutta ska ha det hon behöver för att må tiptop. Oavsett om det innebär att nästan spräcka min 10årsbudget i skor till mig själv på ETT PAR skor till henne. EN månad.... Inte fan känns det som om jag handlar skor för 2000 papp var 10:e år iallafal. Sist jag köpte skor var hösten 2011. Ta tre betala för 2 på skopunkten. 600kr gick kalaset på. De har använts i tre vintrar och kommer garanterat funka minst en vinter till!
 
jaa, det är väl egentligen inget jag ivll ha ut ur detta inlägg. Mer än att det skulle vara skönt att någon gång få gå lite + efter att räkningarna är betalda. Jag ska inte klaga, för det går oftast inte minus iallafall. Men ändå.
 
Och så får vi hålla tunnarna för att världens bästa examenspressent går igenom: RYTTAR-VM I GÖTEBORG 2017!!! Skulle sitta fint som avslut på min göteborgsvistelse det!!


Kommentarer
Alida

Men du får inte glömma bort att prioritera dig själv också, liite mer :)

Svar: Hihi, jag prioriterar ju mig själv som fan, jag har nämligen gjort upptäckten att det är gööörenkelt att klippa sig själv... Så nu mera "går jag till frisören" var 6-8 vecka precis som alla andra istället för var hundrade vecka ;)
Lina Karlstad

2014-02-26 @ 01:00:27
URL: http://peplis.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0