Saturday

Och jag känner mig inte mongostressad!
Tog mig en rejäl sovmorgon till 10:20. Gött dä!! Nu har jag flutit runt och inte gjort nått i över en timme - sådant är jag väldigt bra på... tittar i akvarierna (de om lyser), matar fiskarna, kollar fejjan, kört igång en maskin tvätt osv. Och slösat 200 spänn på en prenumeration på hippson: 3 nr och en bok för 199 kr tyckte jag vi var värda. (inte många andra tidningar som landar hos oss - hipsson eller ridsport är det som kommer hem o det är inte ofta det händer det heller). 
Boken som jag valde denna gång är hoppning nr 2 - teknik, språngkurva och balans. Hade visst redan alla tre i dressyrserien och den första i hoppserien. Jag gillar de böckerna, mycket bra inspiration till både ridning och undervisning! Nu väntar vi bara på att Skrutt ska bli symptomfri så jag kan börja rida. Konstigt nog har det varit markarbete och hoppning jag längtat efter de senaste gångerna hon varit skadad... Men en stadig skola med bra bärighet och påskjut är väldigt efterlängtat det med!!
 
vad händer idag då? Den enda lediga dagen i veckan....
Först blir det en sammanställning av alla nya ord vi gått igenom igår och i torsdags och det lär ju bli ett par sidor...
Sedan bär det iväg till:
# Tippen  
# Privatträning
# Storhandla räsersnabbt 
# In till horbach o lämna tillbaka lysrör till akvarierampen som inte fungerar (och försöka låta bli att handla mer fisk)
# vidare till ikea o köpa provosoriska ledlampor till akvariet
# Hämta svåger
# Hem o byta om/packa upp mat  
# till svärmor för mat och spelkväll
 
(ja, ni hörde rätt, de tvingar mig till att spela sällskapsspel. Sist var det ett ganska kul spel när man skulle gissa årtalet för olika händelser. De var ok att spela. Nått annat ställer jag nog inte upp på ;) 
 
Och efter en dags ledigt blir det jobb som vanligt i morgon igen!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0