Sportlov??

Nää, tenta om en dryg vecka så det blir de inget med!!! 
 
Jag minns när jag var liten och det efterlängtade sportlovet kom, det var STALLET STALLET och ännu mera STALLET som gällde! Åkte med mamma på vägen till jobbet runt 8 och sedan plockade hon upp mig på vägen hem runt 19 på kvällen igen. Större tiden där emellan spenderades i stallet. Det bästa var nog att det oftast var snö kvar så man kunde tolka. Eller gå till pulkabacken på nätterna o åka o grilla korv. Dessa tider!! Sportlovet var ofta lite likt jullovet, fast utan vuxna hemma och ljusare dagar. 
 
Liiiite "sportlov" blir det i år med efterom denna kursens tentaplugg kommer att ske hemma hos mamma o pappa. Åker direkt efter föreläsningen på torsdag eftermiddag och tåget tillbaka går på söndag morgon. Tanken var att jag skullle ha söndagen hemma o plugga på och kanske hinna åka o klappa på hästen, men det blir en avestatripp inbakad i svartåbesöket istället. Givetvis har jag ingen ombokningsbar tågbiljett, men får fjäska lite med mamma så kanske hon betalar en ny. OCH står för bil o bensin till o från avesta ;) 
 

Förövrigt lovar jag här med att aldrig, jag upprepar ALDRIG följa melodifestivalen eller åka på skidsemester!!!!! Urk!!

 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

Så sant som du skriver, och det du just beskrev är i stora drag just LCHF! Det finns ju en strikt variant o sen finns det sånna som "unnar" sig då o då ;) o det sistnämnda är något för mig! Hihi! Jahaja, ja visste ju att det är kemikalier o skit i frukter så man bör väl hålla sig till ekologiska grejer! Vad ja hört ialf. Vad vet du om just detta då?? Är jävligt intressant!

2014-02-11 @ 20:59:51
Malla

Kommentar från mig såklart ;)

2014-02-11 @ 21:00:12
Malla

Det stämmer lina!!! O även om ja inte hade varit "kock" så finns intresset för att laga egen mat ändå ;) så, så lite som möjligt när det gäller köpmat!!! MEN ibland kan det vara praktiskt också. Som när man reser osv, så jag säger inte att jag/vi utesluter det helt. För stressiga dagar o resdagar är det jävligt praktiskt!
;)

2014-02-15 @ 00:08:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0