Studentlyx

 
Ja, det kan man kanske säga!
Blev så sugen på nått "lyxigt" men hade ingen lust att ställa mig o tina grytbitar till kallops kl 20 en fredagkväll. Hade i princip inget annat än hemma MEN ska in o handla imorn så jag var duktig o inte åkte in till affärn (inte nog med att vi har en mil till affärn, det kommer ju med så mycket onyttigt hem varje gång ;)) Rotade runt i skåpen o hittade potatis, gurka, en halv burk yoghurt, oliver o lite pålägg. Så det fick bli rårakor med tzatsiki och lite pålägg, som tilltugg.
Kan ju tillägga att yoghurten var högst tveksam, men den smakade inte konstigt så jag körde på! Slängde i lite tärnad gul paprika med. 
 
 
Idag var det läge att göra lite fint i fönstret på övervåningen. 
 
 
Det finns en saga här i världen som jag aldrig i mitt liv skulle välja att tro på, och så finns det sagor jag ibland inte vågar gå emot. Idag var en sådan dag. Med en lite "kuslig" utgång. Religiös är jag inte, men lite vidskeplig kanske? 
 
 
Ser ni ju vad häärligt regnet strilar utanför?? Det har regnat konstant hela dagen och hållt sådär 3+ och lite
snålblåst. Perfekt för ytterligare experiment under täcket med andra ord!!
En lite småfrusen häst med täcke som var blött precis runt bogarna men torrt på insidan i övrigt. Lite skakig innan lunchen kom ut och såg allmänt olygklig ut. Gissa temperaturen under täcket??! 26.9 grader som mest under den timme den satt där under och 23 grader när jag tog bort den!! Varmt o gott där under med andra ord trots vädret och den dränkta hästen!! Dock mättes tempen straxt efter utfodring och en timme efter det så det kanske är något vilseledande. samma täcke som sist, dvs 150g stoppning.
 
EDIT: VARFÖR får vissa stycken i texten annorlunda storlek???????????


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0