Bäst av de sämsta

Haha, jaaa men hör ni: Lina försöker tänka positivt!! I och med att jag BARA var en poäng ifrån G på senaste kursen så blir jag ju iallafall bäst av de sämsta ;) Ingen mer än jag landade på 15p (förövligt var det väldigt få poäng man kunde samla på sig på denna tentan, 60%gränsen låg alltså på 16 poäng...)
 
Idag känner jag att att förkyldningen är på ingång, och jag fattar inte varför jag är förvånad och besviken egentligen, självklart kommer jag bli sjuk under några av de tuffaste och mest krävande veckorna i mit liv. Dessutom har jag hört ryktas om minusgrader till helgen. det passar ju bra: TVÅ tentor och ett föredrag att plugga på, MÅSTE jobba nu på söndag för jag har redan tagit ledigt nästa, feber/förkyldning på ingång och lika så en massa minusgrader. Nej jag är inte bitter!! Jag är ungefär lika glad som den gången JAG med 39 graders feber och influensa fick hoppa in som sjukvikare på min LEDGA kväll (jag hade alltså redan fodrat åt 26 hästar ute i hagen, släppt ut dom, mockat, fodrat igen, sopat stallarna, fyllt vatten, tagit in dom, borstat, sadlat och tränsat åtminstonne hälften av dom...de båda ridhusen hade jag antaglign bara mockat i och inte krattat spåren för det brukade vi hoppa över när vi inte hade tid/var sjuka) på jobbet en gång under influensatider för att "jag bodde ju närmast". 
Men det gick det med, och jag saknar faktiskt den tiden. Att bo på jobbet innebar... da da daaam: INGA RESTIDER!! Att dessutom ha hästen 20 meter utanför dörren var också en jäääääädra lyx. Man kan ju pussa på dom och fixa för dom jämt då förfan <3 Minns att jag brukade tassa ut med en dunk varmvatten om vinterkvällarna så att inte vattenhinken skulle frysa lika snabbt om nätterna. Dessutom hade Bosco sitt fönster mot min lägenhet så jag kunde inte bara se honom när han gick i hagen, jag kunde i princip JÄMT se honom när jag kikade ut <3 
 
En dag ska jag ha det så igen!!
 
Ror jag iland detta läsåret har jag bara T R E år kvar, fatta vad tiden springer iväg, i juni har jag redan läst i två år!!


Kommentarer
Malla

Du är grym lina Som orkar. Beundrar dig verkligen. O de kommer vara såååååååå värt detta sen ska du se! Speciellt när du kommer till hemtrakterna igen :D puss på re

2014-01-11 @ 10:24:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0