Går mot strömmen

som vanligt då ;)
 
Som alla säkert redan vet så älskar jag julen och allt som hör till!! 
 
Och nu såhär i slutet på januari tänker jag som så att det är jävligt mörkt och kallt och trist och faktiskt liiiite snö på backen. Varför då ta bort alla värmande julgardiner, mysiga lyktor och ljusstakar?? Visst skulle det kännas fräscht med nya ljusa luftiga grejer, en bukett tulpaner här och där men vem fan har råd o springa runt o köpa sånt?? De tjocka röda julgardinerna isolerar bra, ljusstaken och stjärnan lyser gult och varmt när man tassar upp de kalla trista morgnarna och julstjärnan(blomman då) är fortfarande röd och fin!! Det finns ett sååå mysigt hus längs vägen här ute som också har kvar allt pynt, ja till och med granen såg jag att de hade kvar när jag åkte förbi för ett par dagar sedan. 
 
Nä, mina julgrejer får allt sitta uppe ett tag till. Tills man känner att våren är påväg på riktigt!!
Fina lyktan jag fick av mamma i födelsedagspresent. Inte så dumt att fylla år 3 veckor innan advent ;)
 
Såhär ser det ut i hallfönstret
 
denna står u ett utav köksfönstren
 
Och denna står uppe på ett skåp i köket.
 
Idag är det lite extra synd om mig eftersom jag är genomförkyld, så jag tände min fina snögubbelykta och min fina granlykta. Timpa fick ta stallet idag så jag kan vila upp mig inför morgondagens arbete. Inte nog med att jag är ute i kylan hela tiden, det ÄR tufft att hinna med att "se" närmre 60 barn på en dag. det gäller att försöka hinna med varje individ och peppa, uppmuntra och få dom att känna sig sedda! 
 
Lillskruttan är iallafall fortfarande helt fin i sitt ben, har lagt in lite trav under ridpassen de senaste dagarna och igår blev det till och med ett varv i galopp. Ikväll fick hon ge sig ut på en barbackatur med husse <3
 
 
 
 
 


Kommentarer
Malin

Men lina, de var väl inget nytt :D
Jag vet att hemma i skogen, på ditt rum, så stod både julgrejer o påskgrejer framme året runt :D
Puss på re

Svar: Jaa, men vafan man ska väl ha framme sånt man rycker är fint ;) Men inget slår ju faktiskt din hemska lilla gran som vi hämta i skogen bakom ditt hus o hade ståendes på sniskan i en glasburk ;)
Lina Karlstad

2014-01-26 @ 17:32:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0