Mitt "skal" är mindre än någonsin

Ja, med tanke på att jag var EN ynka poäng från godkänt på statistiktentan har mitt skal dragits åt till det yttersta. Ytterligare en växel har lagts i, och det är bara o hoppas på att "tygeln håller" för det några veckor framöver så att säga. Eller att hjärnan åtminstonne inte brinner upp!!
Det är bara skolan som får plats runt mig just nu, inget annat kan slingra sig in under skinnet. Att försöka ro iland TVÅ omtentor och samtidigt försöka klara pågående kurs är väl inte gjort i en handvändning. Tentan jag skrev den 2:a januari kändes iallafall bra. Hur jag ska tolka det vet jag inte. Det borde ha gått vägen, men man vet ju aldrig. Det var ingen VG-känsla iallafall. Den 24 får jag iallafall reda på hur det gick, och tänker inte ägna den någon mer tanke innan dess. 
 
Biostatistiken håller jag just nu på att "förhandla" med läraren om. Tänk om det kunde vara så magiskt att det går och få ihop en ynka poäng till. Det absolut allra pissigaste är att jag förlorat just en poäng på en sån typisk Linagrej: räknade på 90% istället för 95% trots att vi i regel ALLTID använder 95% OCH att det var det de bad om i uppgiften. Tänk er att ni ska behålla 95% av en linje genom att ta bort lika mycket i båda ändarna. Då tar man ju bort 2.5% i varje ände eftersom det blir totalt 5%... inte 5% i varje, då blir det ju bara 90% kvar... a, ni fattar, Ett MISSTAG helt enkelt. I tentastressens hetta. Nåväl, det har jag givetvis inga hopp om att läraren ska ändra på för det ÄR ju fel, däremot tycker jag hon har var lite väl snål på vissa frågor då det verkar som att jag fått avdrag för att jag inte skrivit exakt så som de skriver i boken (jag säger samma sak, fast med egna ord...) Whell, vi får se hur det går. 
 
Som tur är har jag gått på de flesta föreläsningarna på pågående kurs iallafall, så det gör inte så mycket om jag missar föräläsningarna på varken måndag eller tisdag då jag skriver biostatistiken igen. Dock är det MYCKET nammn att hålla reda på, men samtidigt ganska kul. Vi läser om ämneomsättning! (Det är mååååååånga myter som jag enkelt kan sticka hål på nu för tiden om diverse kosttillskott och bantningsmetoder ska ni veta ;) )
 
Nu blir det till att käka kyckling o ris sedan PLUGG, BYYE!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0