4 dagar...

Blev 5 dagar, blev 6 dagar, blev 7 dagar som blev 8 dagar. Tror jag i alla fall, för nu är jag ridsugen så jag åker antagligen hem imorgon ;)
 
Åkte hit i torsdags och planen var att åka hem i måndags eller tisdags eftersom hovslagaren skulle komma på onsdag morgon. När hovslagaren ändrade tid till torsdag eftermiddag istället så hinner ju Tim med att det och jag kunde stanna lite längre (även om jag tycker det är sjukt jobbigt att hon går till hovslagaren när inte jag är med). Dessutom har jag dragit mig för att åka 3,5 timmar i en bil utan AC i detta vädret....!!! I morgon ska det bli liiiite svalare i alla fall så jag passar på att åka tidigt, tidigt på morgonen.
 
Dagarna bara rusar förbi här och jag känner hur nyttigt det har varit för mig att vara "på semester" ett tag. Timsan har såklart varit saknad hela tiden, men det är inte för ens igår som jag faktiskt kände av ett uns av "hemlängtan". Ni vet när man börjar planera vad man ska göra när man kommer hem osv. Jag har inte ens känt mig ridsugen innan igår. Men nu känner jag att det börjar bli dags att återvända.
 
Dessa dagar har spenderats utan några direkta måsten. Jag har pluggat en del om dagarna när det ändå är för varmt för att vara ute och jobba. Annars har jag bara slått en del "gräs" (midsommarblomster och brännässlor) och grävt fram en övervuxen gammal torprabatt. I söndags var vi nere och badade lite men det var lite för kallt för att doppa sig. värmen kom visst inte upp hit för ens för någon vecka sedan. 5-6 grader har de haft om nätterna här.
Nu lär ju temperaturen vara en annan så det får nog bli ett bad till eftermiddagen.
 
Kantareller och smultron har plockats och ätits upp med.
 
Nu siktar jag på att vara hemma i hålta någon vecka innan jag gör en ny tripp upp till skogen. Tystnaden är något man saknar först när man upplever den. Hemma tänker man inte så ofta på att det är ett ständigt brus från vägen, eller att man möter folk när man är ute och promenerar. Det är först när man tassar ut naken till klädstrecket för att hämta rena kläder som man inser hur skönt det är att vara ensam i skogen.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0