Idag bjuder jag på ett gott skratt!

Det hör ju inte till vardagen att jag hoppar. Antingen går hästen på halvfart eller så har man "inte tid". Men idag så!!
ute på den härliga vallen stod det några hinder. Tänkte inte hoppa så "högt" först, men eftersom Tim inte skulle komma förns senare så fick det bli den höjden som låg  - det är ju lite svårt att komma upp utan nått att stå på ;) (kan tillägga att ponnybarnen bara hade "småskuttat" lite)
 
Först värmde jag upp med en hel del galopp. Min Pärla till häst är sååå snäll, inte tillstymelse till bus utan bara lullar på med spetsade öron. Sedan tänkte jag att jag kan väl i allafall prova det lilla räcket med smileysar under. Det låg på hela 70 cm. Travhoppade det ett par gånger och fick till jättefina språng. Sen skrittade jag lite o tänkte näej, vafan - jag tar det andra med!!! Det var, hör och häpna hela en meter! Jag travhoppade det med och fick ett sånt sjuuukt fint språng!!! Det kändes pyttelitet och jag hamnade inte ens efter i språnget! Då hade Tim precis kommit runt ridhusknuten så han såg det han med (eller hörde mitt "ooooh yeeeah" i landningen iallafall, suck).
 
Sedan hoppade jag några språng till när han var med och filmade. Fick såklart inte till den där läckra känslan igen, men när jag avslutade på det lilla räcket igen kändes det språnget helt ok i allafall!
 
 
 
Varför gå på liseberg om man vill ha pirr i magen lixom? Visst det är mycket att jobba på i ridningen, men det jag får lägga störst fokus på är nog fortfarande att lära mig hålla tyst ;)
Men jag blir så upprymd så det gåår lixom inte för det kommer av sig självt. Det känns som att man hänger där i luften i flera minuter, o det pirrar i magen samtidigt som jag känner hur genuint glad lilla hästen är under mig. Så galenskapena går lixom inte att hålla tillbaka ;)
 
 
Som sagt, det bjuder jag på idag!
 
Några helt ok stillbilder gick det att få fram ur filmerna med. Väv urvalda sekvenser kan jag lova ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0