Just idag är jag pepp!

Klockan har passerat 10 och jag har redan haft 2 timmars givande plugg. OCH en liten znooze-morgon innan det. 
 
Idag är jag pepp, på livet, plugget och att det kanske vore bäst och kämpa vidare liiiiiiiiite till trots allt. 
 
Jag blev ännu mera pepp när jag såg att vårt schema inför höstterminen kommit ut - jävligt irriterande att jag ännu inte vet om jag får fortsätta eller inte, jag är ju drottning av planering så att få göra ett schema inför hösten hade det varit orgasmvarning på. Att sedan följa min planering är jag jäävligt dålig på.
Men men, nu kommer jag antagligen inte veta om jag får fortsätta när kursen börjar ens en gång... känns ju sådär att behöva gå dit de första dagarna o sen kanske inte få fortsätta... hoppas de snabbar sig med rättningen av den sista tentan. 
 
 
Mina möjligheter inför hösten ser ut ungefär såhär:
 
OM jag klarar mina 2 resterande tentor kan jag plugga vidare på termin 5. Dock måste jag lägga fokus på att klara anatomikursen från i våras så jag kan börja få CSN i november (!!) igen. Utöver detta kommer jag att jobba minst 10 timmar i veckan. Dock bringar det enbart in sådär 5 av de 11 tusen som behöver rulla in (utan sparande inräknat)..... 
 
 
Om jag får jobb kanske jag tar ett sabtsår i stället, tjänar lite pengar och ser till att bli klar med alla omtentor. Planen då är att istället för att lägga undan alla pengar kunna betala av lånet jag har kvar på hästen så man är skuldfri (sånär som ett CSN-lån på dryga 450 000 då) när det ska fixas med bolån i framtiden.  
 
Ett lockande alternativ som jag åtminstonne ska kolla upp möjligheterna på är att se hur mkt av det jag läst hinintills som jag kan tillgodoräkna mig på receptarieprogrammet eller biomedicinsk analytikerprogrammet. Mycket sämre lön efter dessa utbildningar, men det är nog ensam nere i en källare jag vill jobba med diverse bacillusker. Inte på apotek. Och att foska som apotekare känns som att man måste lägga ner så mycket själ i - det blir ett dygnet runt projekt lixom. 
 
Att undervisa på gymnasium skulle också vara kul! Åååh jag vet inte vad jag vill bli!!
 
Ett tredje alternativ som just nu känns jäääävligt lockande, men kanske inte är det klokaste är att bara skita i allt, försöka hitta ett jobb och börja spara till en gård. Problemet då är att vi inte kommer att ha råd med den gård vi drömmer om. 
 
 
 
Ja, jisses säger jag bara....!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0