på god väg

Före
 
Efter
 
Nu är det bara alla hallonbuskar kvar... men de går ju inte o ta ner innan vi "skördat" :-)
 
så här ser det ut från andra sidan
 
I denna härva har vi ett stenröse som det växer krusbärsbuskar på. När jag var riktigt liten fanns det ett körsbärsträd också. Utöver detta finns det 4-5 tuvor med blå och vit akleja, en buske stormhatta, en gammal rosa rosenbuske och några överblommade liljor. Idag flyttade jag dit en tuva midsommarblomster (någon sorts näva alltså) och en tuva fingerborgsblomma. Flyttade över några borstnejlikor från en annan rabatt, men dessa är jag skeptisk till om de överlever. 
 
Min tanke är att göra denna plätt till en fin "torprabatt". Kanske plantera någon fin daggkåpa och fler fingerborgsblommor. 1800-style lixom. Får se vad mamma tar sig an. Först ska vi vänta ut hallonbuskarna ;-)
Fast lite hallon får nog sitta kvar, de hör lixom till den där plätten precis som krusbären. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0