Personligt rekord

Igår hoppade vi 1.10 pluttan och jag. I galopp! ;) 
 
Vet inte vad som far i mig om somrarna, att få må gott och vara ledig är nog nyttigt för själen. Igår var jag inte ens nervös när vi skulle börja hoppa. Inga kräkreflexer eller skakiga ben. Travhoppade ett kryss en gång sen höjde vi upp till ca 80 o tog det i galopp. Höjde ganska omgående 2 ggr till och stannade på 1.10. Feelia var glad och frammåt trots värmen, lite lat och hoppade av lite stort. Jag var efter som vanligt i sprången och lät tyglarna glida genom fingrarna nästan varje gång (tur hon är snäll efter hindren). MEN: Jag vet att jag har otroligt mycket att jobba på och jag ska försöka göra det också, men det störta jobbet jag har att göra är den där ovälkomna lkumpen i magen som dyker upp vi hoppning. Så när den inte gjoprde det i går tänkte jag So what om hästen landar i fel galopp eller hoppar av lite stort? So what om jag inte trampar ner hälen eller håller i tyglarna som jag ska? När det känns KUL att rida an mot ett för mig enormt hinder i galopp, ja då är det bara o ta till vara på det o köra på!! I vanliga fall knyter det ju sig i magen bara vi ska över något som är högre än cavaletti. 
Så igår "busade" vi mest. Man kan nog snarare kalla det upputten löshoppning. men feelia hade kul och jag hade kul!
 
Dessutom var det otroligt varmt så jag tror inte att någon av oss hade orkat vara "seriösa". Idag var det ännu varmare. När jag var i stallet efter 19 var det "bara" 29 grader i skuggan så jag passade på att longera henne några minuter. Skritt, trav, galopp i grimma. Det tyckte både hon och jag var lagom efter gårdagens svettbad. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0