Alltid är det nått

Ja, men ungefär så känns det!! Feelia är pigg och glad och fetare än någonsin MEN, under de dagarna mina hökögon varit borta har hon vuxit ur sina skor!! jag såg att hon var lång redan innan jag åkte och hade tänkt att raspa lite, men hann inte det. Under tiden jag var borta har de vuxit över skorna mer eller mindre helt fram i tån. 
Eftersom hon inte har några kappor alls på framskorna finns det inget som "stoppar upp" hovväggen (vilket i och för sig är bra) så hun har vuxit ur skorna helt enkelt. Skorna låg och tryckte på sulorna fram i tårna och det SISTA jag vill är en ny omgång blödningar och inflammationer i sulorna. Nu när vi äntligen börjar komma igång! 
Hovslagaren har fullspäcjat schema så hon får helt enkelt gå barfota i sina boots fram till på fredag när hovslagaren hade tid att slå på nya. 
 
Hellre nåra dagars ofrivillig vila än en halt häst. IGEN. 
 
Jävligt tråkigt bara efter som hon har blivit så förbannat tjock de sista dagarna. 2km canter om dagen gör tydligen mer än vad man tror! 
 
Planen nu hade varit att hon ska ridas/röras på 2 gånger om dagen, men det får vänta till helgen. 
 
Fram till dess blir det ett par "strafftimmar" om dagen i grushage. Ska dessutom se mig omkrin egter en betesreducerare. Men det känns inte heller helt rätt. Minns min ponny, han H A T A D E den! Efter en dag med den på sig gick det definitivt inte att få på den igen. Fast feelia är ju lite fogligare så det kanske är värt ett försök.  
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0