Första "lediga" dagen

I morse tog jag lite sovmorgon, sedan tog jag en dusch, vaxade om benen (men det var nog lite för tidigt) och käkade frukost. Runt lunch åkte jag och tittade till pållarna, som var på glatt humör båda två. 
 
I trädgården börjar rosorna komma igång på riktigt. Min nya favorit är Nyponrosorna eller vad de heter. Små enkelbladiga rosor i ljusa färger. Underbara! 
 
Dagens ganska sena lunch bestod av stuvad potatis/morot med shoritzo och brocoli. Gjorde "storkok" så det räcker tills i morgon med. Riktigt gott blev det. Och under 10 kr/portion!! 
 
efter lunch begav vi oss ut till svärmors hus i rörtången. Hon är på Irland denna veckan o Tim skulle snickra lite och titta till huset så då passade jag på att hänga med och sola nere på stranden. 
Man får gå en lååång lååång trappa ner till havet. 
 
Kaprifolen blommar i snåren.
 
Nere vid havskanten hittade jag en annan "mystisk" växt. Liknar en lupin blandat med kärringtand. Gissar på någon slags baljväxt.
 
 
 
I kväll hittade jag Feelia uppe på bergsknallen :) 
Vi körde ett pass på ridbanan. i Hoppsadeln (urk) men det gick ganska bra. Ett kravlöst pass eftersom hon varit igång lite sporadiskt sista veckan med tappskor och kramper. Red fram "på tygeln" struntde i form och tramp i övrigt, hon fick gå där hon tyckte det var bekvämt. Istället la jag mer vikt på att hitta samma "form" även efter galoppen. Får hon välja en bekväm latmaskform ska hon banne mig inte sprigna iväg efter galoppen. Gick super! "Bråkade" med henne när hon blev för stark, men lättade sedan direkt igen. Vi avslutade med att travhoppa sockerbit på volt - till tjockisens lycka! helt utan några krav och det gick jättebra, inte alls dragig efteråt. Det har ju blivit så bråkigt med bommarna de sista gångerna så idag körde vi bara på kul kul kul. Ingen krav på form över bommen över huvud taget. 
 
2 dygn på bete och vi kan fortfarande ha den vanliga hoppgjorden ;)
 
Våra fina flickor.
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0