Ont, bitter och trött

Nackspärr från helvetet. 
Gick upp straxt efter 4 i morse och pluggade det sista inför tentan. Hann antagligen inte läsa tillärckligt mycket för att kunna klara den, men fick in en bra känsla för hur det bör kännas iallafall. Kunde svara mer eller mindre på alla frågorna från de delarna jag hunnit läsa in.
Kollat över stängsen i sommarhagarna efer lunch - varmt. Och ont i nacken. Dum och lat som jag var kollade jag inte hovarna på Feelia när jag var där. När jag kom dit nu ikväll lyste högerskon med sin frånvaro. Doch är jag starkt kritiskt till att hon trampat av sig den torts plasten, för flasten var puts väck på den högra hoven också!! WTF??
Nu kom äntligen shoe secure i brevlådan iallafall. Sista hoppet. Eller ja, om inte plasten sitter fast på hovarna vet jag inte hur vi ska få dit nån sko igen men....
 
SÅ jävla trött för jag är SÅÅ ridsugen och Feelia är hel för omväxlings skull. Eller nä, inte ridsugen generellt. Sugen på att umgås med min bästa vän och göra kul saker. Det är ju på sommarn man ska rida o ha kul!!
Får väl sitta o harva runt lite på vita faran, men det är inte lika kul. Men en jävla utmaning dock! 
 
Nu får nån jävel gärna komma o trolla lite, annars lutar det åt betessläpp med boots hela sommarn. Jävla tomteskor, hon kommer ju se ut som en skogsmulle. Kanske ska ge fan i o klippa manen med??
Sen plocka in o börja rida om 2-3 månader när hoven vuxit ut. Och under tiden komma till rätta med vad det nu är som gör att hon trampar av sig skon hela tiden (förutom trasiga hovväggar då). För skoningen ÄR bra.till skillnad från förut. Överansträngda gaffelband är INTE ett pris jag är beredd på att betala för att skorna ska sitta kvar. Och det var precis vad vi råkade ut för nör hon skoddes för trångt så trakten blev understucken...
 
Till vintern blir det fan egeninköpt analyserat hö, tillskott efter alla konstens regler och grushage innan sulorna blir för blöta och ja, allt vad som kan tänkas göra hovkvalitén bättre helt enkelt! Jag fattar inte hur den kan ha gått från dunderbra med mycket beröm från hovslagare till att vara så porös. Det MÅSTE ha något med fodret att göra. Eller något med näringsupptaget. Kanske i viss kombination med västkustvätan. 
 
Tittade mig i backspegeln på vägen hem förut, och ja, jag såg lika lobotomerad ut som jag känner mig....
 
# Bitter på Feelia för att hon inte kan hålla skorna på när hon för en gångs skull är ridbar.
 
# Bitter på den där jävla plasten som jag är ganska övertygad om att vi inte kunde lägga på på något annat sätt.
 
# T R Ö T T. kl 4 är inga problem att komma upp någon gång ibland, men hjärman känns som gojja efter en dag.
 
# O N T i nacken. Det lixom brinner längs högersidan och värker i resterande. Går skitbra när man ligger still, men att göra något är i regel uteslutet. Till och med gäspa är en plåga!!! o titta till höger går inte. Men compagel (hästens "zoonsalva") lindrar och värmedynan fungerar stundtals, efter en stund blir den för tung. 
 
# Håglös över dagens tenta. Sjuk ångest inför lördagens tenta som INTE går att skriva om i sommar. 
 
Jaja, jag jar världens gladaste häst iallafall, Hon är MIN och det är faktiskt inget fel på henne, hon har ingen tillstymmelse till hälta eller annat!
 
Väldigt snart är det "sommarlov" och går det inte rida på min bästsbästavän behöver man ju inte ha dåligt samvete över att vara hemma i skogarna. Förutom att det är jobbigt att vara ifrån henne och Tim då.
 
Nu ska jag fjäska lite med nacken i en varm dusch - sen på med compagel, ta en ipren o gå o lägga mig framför det okända. Haha igår frågade tim om jag inte skulle försöka se klart på det där avsnittet nång gång - det var ju trots allt 4:e kvällen i rad han fick sitta o lyssna på det där i bakgrunden ;)
 
 
Jag är bra på att komma igen snabbt men idag tar det lite längre tid. Kanske för att jag inte ätit nått och varit uppe sen 4. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0