26475

En vanlig dag på jobbet, inga uteritter utan alla har fått hållas ute på ridbanan. Stallet efter det + ett ridpass resulterade i 26475 steg på stegräknaren när jag klev innanför dören. Kanske inte är så konstigt att man känner sig lite öm i fötterna varje söndagkväll/måndagmorgon. Och definitivt inte konstigt att man förfaller snabbt när man bara jobbar en dag i veckan istället för sex dagar...!!!!!!!!!

Dock tror jag att det är lite utav en glädjemätare för efter att ha gjort ett "test" verkar den diffa med ca 30% - så dryga 18550 är kanske en bättre uppskattning. 
 
Det har vart grymt bra väder idag med och jag fick till ett jättefint pass på hästen. Peppar peppar så har hon hållt sig riktigt fin i fötterna den senaste veckan - eller alla 4 hovarna är ju "solvarma" så jag kanske inte stirrar mig blind på eventuellt helt irrelevant värme. Hon blir ju inte gallig eller så varken före eller efter ridning så det borde ju inte vara någon fara. Idag fortsatte vi med en massa massa övergångar och lite ryggning, och så tog vi typ 8 galoppsprång åt varje håll <3
 
På tisdag är det dax för hovslgaren och hon kommer få "vanliga" hårda sulor istället för enbart silikon så då hoppas jag innerligt att vi kan börja rida ut och klättra snart om uppsvinget håller i sig!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0