Back to normal

Efter 8 dagars sjukdom är nu sambon på benen igen. Idag gör han premiär i stallet och jag sitter hemma o plugar igen. Fast ja stannade o mockade på vägen hem ;) 
 
Förhoppningsvis är Feelia kall o fin i sina framhovar idag igen och går i så fall in på dag 3 som symptomfri. Jag har själv sett till att åka dit o ta in Moonlight innan insläpp så hon inte har kunnat busa upp Feelia och det verkar ha funkat bra så det är bara att fortsätta med det. Skulle hon nu mot all förmodan vara symptomfri idag kanske jag prövar att skritta lite på henne i morgon. har ju en massa nya sckabrak att prova ju ;) 
 
Annars då? jag klarade tentan i läkemedelskemiska principer - gött - och den nuvarande kursen är sjuuukt intressant - men mastig. Idag har vi lämnat det centrala nervsystemet och har börjat läsa om hjärtats anatomi och fysiologi istället. 
 
 
 
 
BTW: nån mer än jag som känner sig "lurad" av sin omgivning som fått en att tro att det är något ovanligt att födas me dett hål i hjärtat? Det blev iallafall jag itutad "som liten". ALLA föds med ett hål mellan kammrarna, eftersom den ena kammaren inte används så länge vi inte använder våra lungor. Detta växer dock igen inom ett par veckor. De barn som sägs "födas med ett hål i hjärtat" - o måste opereras pga det - är alltså de barn som "det obligatoriska" hålet inte växer igen på.
Återigen känner man sig snuvad på sanningen av det oallmänbildade landsbygdssanhället man vuxit upp i ;)
 
Efter att ha läst om centrala nervsystemet har jag tillochmed börjat skapa mig en ny teori om spöken mm. Jag kan nog inte säga att jag tvivlar på det, för det vill jag inte, men hur "de kommunicerar" med oss.
 
 
Igår var jag runt o lämnade CV till alla apotek i kungälv. På måndag blir det en resa till stenungsund med. Har ingen aning om hur konkurrensen ser ut, men jag skulle gärna vilja få åtminstonne ett liiiiiiiitet sommarjobb någonstans! Har väl egentligen inte råd att vara kräsen, men får jag inget jobb på nått apotek så skiter jag nog i o jobba i sommar med och lägger all focus på att klara varenda tenta under sommaren istället. Förra sommaren klarade vi oss ju "bra" med det vi sparat ihop under vintern, men det hade ju vart gött o inte behöva tömma hela sparkontot i år igen. samtidigt som jag är sjuuuuuuukt sliten redan nu och inte riktigt vet hur jag skulle överleva en heltidstjänst OCH en massa tentaplugg. Aja, time will tell, nu har jag iallafall gjort vad jag kunnat: Jag har personligen sökt upp personalansvarig på samtliga apotek på denna sidan om stan och lämnat ett CV samt "ett ansikte" så att säga. Bara o hoppas på att det inte är för många som är kvalificerade som söker, för de väljer farmaceutstudenter före "vanliga saommarjobbare" som bara får sitta i kassan o plocka upp varor har jag hört. Från och med sommarn har jag ju behörighet till egenvårdsrådgivning vafan, det tar sig ;)
 


Kommentarer
Malla

HÄRLIGT LINA!! Vad du kör på!!!
Jajamen, nu jävlar måste det hända något med mig o med oss får man väll säga!! Socker ska fett bort!!! Även Milla. Hon kommer fortfarande "bara" få på lördagar! Däremot ska inte Milla köra LCHF men de fatta du kanske ;) men resterande ska introduceras. Mer motion o hälsa, mindre socker, mer

2014-03-08 @ 00:51:02
Anonym

Hälsosam mat!!
Ska bli så kul att gå in i det här!!

Btw, jag hoppas inte att vi ska till Göteborg nu förresten över påsken!!! Vi har ju blivit bortbjudna till glenns farmor. Men inte hört mer så får se hur det blir med den saken!

Ang LCHF igen då. Ja, det finns massor av studier och det finns till o med läkare som råder "nu förvisso överviktiga människor" att köra LCHF och jag har LÄST PÅ i massor o kommer därför testa detta enl allt jag snappat upp! Orkar inte skriva ner allt här så det kan vi ta när vi träffs om intresset för de finns ;)

Bra kämpat lina o fortsätt köra på! Du ska se att dina år snart är förbi o allt detta har varit värt slitet! <3

2014-03-08 @ 00:55:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0