Den "oroligaste" natten på året

Jaa!! Fy för bövelen för o jobba söndagar när klockan ställs fram. Jag brukar konstant vakna upp o tro att jag försovit mig, har klockan ställt om sig, har klockan INTE ställt om sig - lurigt det där då jag har för mig att även min digitalklocka ställer om sig självt. Man vet lixom inte när man ska gå upp ;) Förra året kom sommartiden under påskhelgen, vilket var otroligt skööönt. Nä, jag kör på taktiken att gå upp "svintidigt" för o va på den säkra sidan. Då kan jag ju alltid göra något vettigt av tiden innan det är dax att åka, och så kommer jag förhoppnnigsvis somna tidigare på kvällen sen. 
 
Som alla andra vårar har jag börjat känna mig riktigt pigg om morgnarna de senaste veckorna. Så typiskt när sommartiden kommer och förstör allt sen. Urk. Fast kanske det är mest psykologiskt, vad vet jag. Fast det ÄR deprimerande att tänka på att bussen till skolan går "halv sex" på måndag morgon... halv sju är tillräckligt tidigt för att kännas orealistiskt för mig... Det blir värre och värre med åren det där, att ta sig upp tidigt om morgnarna på vinterhalvåret. En riktig jävla pina!! 
 
 
Ikväll blir det familydinner hos svärmor som fyller år. Sjukt lyxigt att slippa laga mat ;) Och jag har engagerat mig i hemmagjorda pressenter den här gången med (i julklapp fick hon vindruvsgelé kokad på druvorna ute från "vårt" växthus). Jag har plagierat Malins ljuslyktor rakt av ;) Gamla glasburkar, lite snöre, spets och pärlor. Blev jätteöta.
 
 
Gjorde även några påskinspirerade med fjädrar till mig själv, och dom blev jag sjukt förälskad i!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Mallan

Men va bra det blev Lina :)
Då får ja hitta på något annat till present när du fyller då!! ;D

2014-03-29 @ 17:57:24
URL: http://troddedu.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0