En nosgrimma trillade med hem

Jaa, man visst. Hade bilen in till skolan idag så jag passade på att stanna till på hööks på vägen hem för o klämma lite på tränset jag spanat in. Gillade det inte alls, stelt och tråkigt och så var det inga tyglar med i priset. Då är 800 på tok för mycket för mig. Lite surmulen gick jag o  fingrade på de lite "finare" tränsen när jag fick syn på en förhållande vis snygg nosgrimma (eller a, den ser ok ut iallaflal). Lite för mörk för min nyans på tränset egentligen, men den var mjuk o go. Tänkte att det är väl ingen ide o kolla priset då jag bara hade 200 på mig och egentligen inte planerat att köpa något, men se den kostade bara 199kr!! Dessutom gick den in för 169 o kassan ;) Så då fick den följa med hem.
 
Har tänkt att premiära på Feelia ikväll om hon känns fin i tassarna. Hon har peppar peppar varit jättefin den sista veckan så hon har promenerats iallafall. I lördags var hon varm och gallig i båda fram, men framförallt i höger fram, som hon inte varit varm i på länge. Jag beslutade att gå en stund med henne i ridhusen åndå och  se: gallorna gav med sig direkt och hon var inte lika varm eftersåt, bara normalt "promenadvarm".  
 
Eftersom jag fortfarande inte fått tag i veterinären har jag i samråd med hovslagaren bestämt mig att följa planen jag fick av veterinären från början nu när värmen verkar hålla sig borta. Så det blir till att sätta igång henne på mjukt underlag där hon varit ohalt hela tiden och "vänta ut" hältan som dyker upp på det hårde underlaget. Framöver kommer jag också att byta sulor på henne till en "vanlig" sula som täpps igen med silikon så att det inte kommer in något smuts så hennes egen sula får "vila lite". 
Jag har fortfarande ingen långsiktig lösning - enligt mig måste det vero på fler faaktorer än blöta hagar. Kanske "glappet" i "riktiga" hovslagare kan spöka.
 
 
~ Åter igen lär vi oss att billigast inte alltid är bäst ! ~
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0