en sköööör skör tråd, men det tar sig

Ja, Plupp blir bättre o bättre i sina hovar. Om hon skuttat runt i hagen blir hon varm o det håller i sig i några dagar. Underlaget i hagen är ju hårt och hagen är dessutom inte så stor. lätt ridning i ridhuset är inga problem. Idag utmanade jag ödet lite och red på ridbanan, lite anorlunda underlag där jämfört med i ridhuset så jag hoppas inte hon reagerar på det. I morgon ska det bli strålande solsken igen och jag längtar såååååå efter en uteritt - bara en liiiiiten. Skrutt skulle bli så glad och nöjd <3 Får se om jag vågar - vi är ju ordinerade att sätta igång enbart på mjukt underlag, fast sist vi checkade hältstatusen på hårt underlag var det mycket mycket bättre, hon tog ut steget som vanligt men markerade lite ibland.  Kanske blir en liiten runda ute iallafall - i skritt bara då såklart. känns lite bakvänt att sätta igång henne på ridbanan. 
 
Vita faran har haft sömtryck och stått inne större delen av veckan. Nu har det äntligen släppt (tog bort den onda sömmen i tisdags). Hon var mycket nöjd när hon fick gå ut till Feelia idag igen. All värme var borta idag och hon så i princip ohalt ut i vändningarna (var ohalt i skritt o trav på rakt spår hela tiden, men superhalt näör hon skulle vända höger om). 
 
Feelia har ridits både i går och idag och var jättefin båda dagarna. Idag red vi ca 30 min: skolor och en hel del övergångar skritt-trav och hon jobbade på fint. Igår jobbade vi också med lite skolor, men mest skänkelvikning och ett litet inslag av trav. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0