Favorit i repris

ja, det var nån månad sedan vi käka gulasch nu så detta är vad som står o puttrar på spisen. 
 
Nötfärs, krossade tomater, paprika, potatis, morötter, vitkol, gul lök, vitlök, spiskummin, cayennepeppar, vitpeppar och sambal oelec. å lite buljongtärningar då, jag är en riktigt sucker för att ha såna "fula" saker i matlagningen. MMMM!! blir mättande men framförallt gott och ganska billigt. Säkert 20:e gången vi käkar gulasch i vinter men det är smidigt. o gott i matlådan. 
 
Stod o blanda smoothie som jag vart såld på de senaste dagarna när mixern går sönder.... tänkte så sent som igår att "fan, jag har ett köksredskap iallafall...!" men nu har jag alltså inte det längre. funderar på att köpa ny men det får bli när lönen kommer i så fall. lönen ja, den ska visst räcka till allt det vanliga PLUS 2 pallar torv och nya skor till hästen IGEN. andra sulor ska prövas. 1900:- åt pipan. Men jag vill ju att plutt ska bli bra. 
 
Longerade henne idag. finfin i ridhuset och MYCKET bättre ute på hårt underlag, inte alls lika tassig men visade hälta på ett framben. Tyckte det var höger fram i vänster varv som hon markeade på(det är ju den som hon varit varm i sist och som hon var halt på när veterinären var ute sist) men hovslagarn tyckte vänster fram i vänster varv. Jag är osäker för det var inte varje steg och inte jättetydligt mönster. Hon blev inte varm eller så av arbetet (buuuuuuuuus delux i ridhuset lillpluttan) och jag hoppas på att det inte kommer krypandes heller. Hade nog velat ha ytterligare en omgång antiinflamatoriskt men veterinären har gått upp i rök. Får de om jag får tag på henne/ hon ringer tillbaka under morgondagen - annars blir det till att stalka kliniken på måndag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0