NÄMEN !!

 
 
 
 
 
 
En sån liten snygging det blev!! 
Moonlight står ju på boxvila, så idag var det min tur att förgylla hennes dag ;) Promenad, tampas med vinterpäls, och tvättat svansen har vi gjort idag. sen kom jag på att det vore kul o knoppa lite, nu änr husse inte var där och kunde hindra mig, och åååååh så söt hon blev tanten!! fast manen var väl sådär 3ggr så tjock som den borde vara när man ska knoppa så det blev golfbollar på sina ställen. 
 
Sen drog jag ihop Feelias nya träns allt vad det gick och klädde på henne - så stilig så blev hon <3
 
Det var såklart jättesvårt att stå stilla och så dog min mobil efter sådär en minuts krånglande. därför fick jag inte till nån bra bild, men man ser hur söt hon är iallafall. 
 
Hovslagarn tog av skon igår, men hon reagerade inte på visitertången så skon åkte på igen. Möjligtsvis att en söm kan ha tryckt för hon reageade lite när den skulle i igen, så vi hoppade över den. Dock är hon fortfarande varm och halt.... Vår veterinär är sjukskriven så det kommer ut en annan från kliniken på måndag. Det kändes lite onödigt att boka tid på klinik för henne för en så "liten grej" - desutom är det där ingen häst vi vill röntga ;) 
 
jag tror fortfarande på att det är något i hoven, hon är duktig på att inte visa smärta den där damen och när vi gick med henne (efter att hovslagarn visiterat och satt på skon igen.(??)) sa han att oj, sådär ont känndes det inte som hon hade när jag visiterade... aja, vi får se vad som sker - kanske hon är bra tills på måndag och vi kan avboka allt och vänta in vår egen vätreinär som är åter om drygt en vecka. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0