som minst 26

Jaa, som minst skulle jag behöva 26 timmar på mitt dygn ;)
 
Det är en förbannelse att ha en kropp som prompt kräver 8 timmars sömn varje natt för att fungera. Speciellt när timpa bara behöver 5-6 för att fungera optimalt. 
 
Jag skulle behöva minst 8 timmars studietid varje dag, sedan har jag 3 timmars pendeltid, låt oss säga 2 timmars hushållstid (matlagning, tvätt, städ, handla osv). Jag skulle gärna vilja spendera 4 timmar i stallet, men låt oss säga 3. Sedan måste man ju duscha o greja nån gång ibland, gå på toa osv så låt oss sätta 1 timme på det. Och sen sömnen på 8 timmar då. då är vi uppe i 25 timmar, o lets face it, man måste ha lite tid för att varva ner också. Det går lixom inte att komma hem och så pang lägga sig o somna direkt. Fast i söndags gick det ypperligt, då var jag tröööött ;) Efter en heldag på jobbet kände jag att jag valt helt rätt i mitt karriärbyte. Det är inte kul längre att vara ute i 2+ o snöglåp en hel dag för att sedan åka vidare till sin egen häst. Dock är jag lite kluven för det är ju ett helt fantastiskt yrke när det är vackert väder, man kan rida ut på arbetstid osv. Eller bada på arbetstid om det är sommar och ridläger som gäller. Hmm... där kommer dock "prislappen" in med sitt veto. trotts 400k i studielån så kommer en näst intill fördubblad inkomst att göra stooor skillnad i kassan. Och förhoppnings höja motivationen till att lägga mer energi på min egen häst än vad jag har haft tidigare!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0