The student becomes the master

Japp. Dennaa veckan har vi gått i på ett nytt block och föreläsaren som ska ha de flesta av föreläsningarna är en gammal elev till mig från tiden jag vikarierade på GRYS. Lite kul med ombytta roller och nu förstår jag varvör hon inte kom på min teorilektion om hästens matsmältning (lol), inget för en professor i neurovetenskap o fysiologi att gå på ;) 
 
Denna veckan är det digestion, törst och saltbalans som står på schemat och vi började med digestions-fysiologi.
 
Svälj och kräkreflexerna kommer senare. 
 
Har en fundering på att skriva en samanfattning av vad vi lär oss här på tha blöög eftersom jag ändå skriver typ 3 sammanfattningar för att få det och fastna. Då kan jag ju lika gärna göra en minisammanfattning här också. Vi  får se hur det blir. 
 
blev ingen ridning igår för jag insåg att jag var tvungen att plugga. Hon fick promenera med husse istället <3 Idag är ridhuset upptaget och det regnar så ridbanan är för blöt och därmed för hård för henne att gå på. Och så är det ju inge kul o rida i regnet heller. Hon får stå en dag till. Har lite små ångest när det blir såhär för tänk om problemen kommer tillbaka så jag inte FÅR rida när jag väl KAN. Aja. så är det. 
 
Att rida första passet i en blåig o regning paddock med massa transporter och rörelse runtomkring kanske inte är så smart ens på min genomsnälla lilla plutta. Bättre o ta det försiktigt. 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0