Trött?

Ja, det är bara förnamnet...
 
Jag vet inte, kanske är det jag som tänker konstigt och har konstiga värderingar och därmed bildar konstiga antaganden och drar konstiga slutsatser om saker och ting. Som uppenbarligen ingen annan delar eller ens verkar reflektera över...Sunt förnuft helt enkelt, finns inte det längre?? Eller är man helt enkelt så rädd för att någon ska tycka att man "lägger näsan i blöt"? Jag kommer aldrig sluta att lägga näsan i blöt så länge det gäller säherhet eller hälsa iallafall!!!  
 
Förövrigt är Timpa sjuk, influensa antagligen, så jag har ridit ponnyn en del. Idag var hon riktigt fin. Tur jag har henne att rida på när ridlusten kommer smygandes. 
 
Feelia är inte bra än, eller hon var helt symptomfri både i går och i lördags, så jag hade tänkt mig att hon skulle få stå helt i några dagar till för säkerhetens skull, så att allt det "onda" skulle hinna lägga sig ordentligt. och sedan börja skritta igång i slutet på veckan. På mjukt underlag. Både vterinären och hovslagaren har sagt att hon inte får gå på hårt underlag så länge sulorna är så sviktande. 
Moonlight hade fått ett sår på benet igår så jag vågade inte släppa ut henne i leran idag så hon fick stå hos Feelia idag stället. Mysigt med lite sällskap för henne med tänkte jag. Moonlight hade visst börjat bralla vid insläppet och dragit igång Feelia så de hade brallat en massa (ajajajaj, INTE BRA och ja ni läste rätt, de hade alltså hållt på o bralla runt en lång stund innan någon hade tagit in Moonlight). 
Tyvärr visade det sig att detta hade inträffat (och fortgått) även i torsdags eftermiddag, vilket jag inte hade fått någon som helst kännedom om. Värmen som jag var så orolig över berodde alltså INTE på att tim hade skrittat i 15 minuter i ridhuset på onsdagkvällen, utan för att hon hoppat runt som en galning bland småsten och annat i en hård grushage. Tänk om veterinären kommit ut och fått fel info och kanske påbörjat någon annan behandling/alt bett mig ta av de svindyra sulorna som faktiskt verkar funka bra.
 
Släppa lite på kontrollbehovet var det ja.... varje gång jag försöker så blir det lixom fel fel fel!! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0