Gay Day

Ja, med tanke på att jag inte alls har något emot homosexuella anser jag att jag får lov att använda det ordet i negativ mening!
 
Verkligheten börjar komma ikapp mig, sådär riktigt tätt inpå som den gör ibland. När man bara vill sätta sig ner på golvet o grina en skvätt. 
 
Jag böjar känna pressen över att jag MÅSTE klara tentan på måndag, och den på lördag....
 
Dessutom har otrevliga grejer på familjefronten övergått från spekulationer till handling.
 
På torsdag kommer första spekulanten på den här knasbollen - som inte har något rätt någon stans, men som jag ändå blivit kompis med och mitt hjärta klappar otroligt hårt för den här tanten. 
 
Fina Moonlight. Utan henne skulle vi inte vara här idag. Tillsammans. Vi skulle antagligen inte ens känna varandra.
 
Hon kanske har den fulaste och mest olämpliga exteriören en häst kan ha, en personlighet som en isdrottning och en envishet som en oxe, men för mig betyder denna spektakelponny nästan lika mycket som min egna lilla Fillifjonka. Jobbigt att bearbeta förlusten av en familjemedlem med all underliggande stress för studierna och samtidigt veta att det är ytterligare ett ekonomiskt nederlag. Hade jag växt upp lite tidigare och gjort något av mitt liv hade vi kunnat behålla henne och köpa en ny ändå.
 
Dessutom finns det väldigt mycket underligande oro för lilla Emil och Oliver. Snart blir de två månader - fast de samtidigt har typ 1,5 månader kvar som de skulle ha varit i magen. Jag har inte hört något från dom på över en vecka och uppdateringen jag fick senast var inte den bästa om man säger så. Det käns jättejobbigt men framförallt jävligt orättvist!
Att den som vill ha något mest av allt ska behöva kämpa så. 
 
 
För att se det komiska i det hela kan ni ju gisa vem som trampat av sig den ANDRA skon när jag kom till stallet förut. Jag fattar inte hur hon lyckas.... hon har ju ändå boots på sig och det är inte lerigt i hagarna. Aja, hon var inte halt eller så iallafall. 
jag funderar seriöst på att sko av henne, nu när det nalkas 2 månader med mjuka gräshagar där hovarna växer bra och det är mjukt och skönt att gå. Då har man kommit en liiiten bit på väg när de ska stallas in igen iallafall, och en ganska lång väg inför vintern.
Problemet är bara att jag inte vet om hovkvalitén blir som den alltid ha varit förut efter denna blötvinter. För några år sedan gick det ju att rida helt obehindrat när hon tappat skor. Frågan är ju om de kan bli lika starka igen... 
ja, jag vet inte. På fredag ska det iallafall inhandlas och tillpassas Shosecure.
 
 
 
 
 
Nä, men nu sa jag hitta mentaliteten till att läsa, lära och komma ihåg saker till tentan på måndag. 
wish me luck!
Eller så går jag och lägger mig. 
I morgon kanske är en bättre dag. 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0