"otrevlig och desperat"

Jaa, vad ska man säga.
 
Otrevlig kan jag vara, men desperat är jag ytterst sällan. Att dessutom få det bekräftat på mailen från en helt random brud var något nytt!
 
Det är nämligen såhär att vi har lite utrustning som bara hänger och skräpar och aldrig används till hästarna. Tippen tänkte jag först, men sen näe, det är bättre att sälja dom - jag vet själv hur "glad" jag brukar bli när jag hittar nått begagnat för en billig peng istället för att behöva åka till affären och köpa samma grej för sådär 4ggr så mycket. Dessutom har jag gått och "blivit gammal" och bryr mig helt plötsligt om mina konsumtionsvanor osv (det var därför ja köpte en helt ny telefon istället för o byta batteriet i den gamla, fullt funktionsdugliga, haha dubbelmoral javisst!). Men detta gäller tydligen inte alla.
 
För det första kan jag tillägga att vi inte säljer grejerna för att göra någon vinst på dom. Säljer ett gäng tränsbett för 50kr st inklusive frakt. Frakten ligger på 28 krstyck, alltså kostar betten 22 kr styck. 
 
Det mailar en kvinna som är intresserad av några bett + ett träns jag säljer (för 200kr, med TRE tillhörande nosgrimmor). Hon vill gärna ha grejerna men bor på andra sidan stan och erbjuder sig därför att vi kan mötas upp någon stans istället för att posta skiten (tränset får de nämligen stå för frakten på själva). Perfekt, jag (gör misstaget) tar bort annonsen och frågar henne om vi kan mötas upp på centralen på fredag morgon eller eftermiddag, eller att jag ska ÅKA till allum med grejerna efter jobbet på söndag (allum ligger 1.2 mil motorväg från henne, 3.8 mil från min bostad). Men neeeej se det gick ju INTE an för hon hade minsann en beeeeebis på 6 månader (och de är inte portabla eller???) så centralen gick minsann INTE att träffas på och på söndagen var hon upptagen med kalas. Redan här började jag ana ugglor i mossen eftersom jag är allergisk mot folk som blir totalt handlingsförlamade så fort de får barn, och eftersom det faktiskt går tåg DIREKT och ofta från lerum ner till centralen. En resa på ca 15 min. Och om tåg nu är så farligt att åka med ett litet knyte så kan väl knytet i fråga sitta kvar i bilen de 30 sek det tar för henne att möta upp mig på centralen.
 
MEN, snäll och blåögd som jag är så mailar jag istället tillbaka att hon kan väl höra av sig när det passar henne att mötas upp, samt angav vilka dagar jag finns inne i stan nästa vecka (hon hade tydligt klargjort i första mailet att hon ville "mötas" någon stans - inte komma hit och hämta grejerna, så jag körde snällt vidare på det spåret hon angivit, istället för ett "kom och hämta grejerna när det passar"). Eftersom ingen vara blivit såld lägger jag givetvis ut annonsen igen, det kommer ju ändå dröja minst en vecka innan hon kan ta dom och jag vill bli av med skräpet i vardagsrummet NU. Dessutom har jag märkt att en vara är verkligen inte såld förnst pengarna sitter på kontot och varan är väck. Hade i princip sålt sadeln för någon månad sedan, men eftersom den hemliga sms och mailvännen aldrig hörde av sig, tog jag kontakt efter några dagar. Då hadde denne inte hästen kvar....!!
 
 
Iallafall: 10 minuter efter att jag krånglat upp annonsen igen kommer ett helt random mail tillbaka från samma person, men hon har mailat på den "nya" annonsen. I mailen står det kort och gott "otrevlig och desperat".
Jag bara whaaaat, finns det ens folk som har mage att skriva så??!! 
Till saken hör den att på bilden och i annonsen finns tre tränsbett, varav hon i fråga ska ha två av dom. Det tredje är tingat av en tjej från umeå, men jag vill inte skicka det innan pengarna kommit in på kontot, även om det bara är en symbolisk summa så vill jag inte behöva betala 30 kr för att sponsra någon annan med ett nytt bett. SÅ i annonsen står det att umeåtjejens bett är tingat, men inte betalt. Jag nämner inte ett jota om de andra betten, förutom min vanliga rad i slutet av annonsen om att "så länge annonsen ligger ute finns varan kvar" - i ett hopp om att uppfostra väldens annonsörer till att TA BORT sina annonser när de sålt varan.  
 
Det är alltså tacken man får när man vill "gynna ridsporten" istället för att slänga fullt funktionell utrustning OCH halvt vänder ut och in på sig själv i tentaplugget för att vara till tags, möta upp halvvägs (halvvägs my ass) osv. Det är väl jättebra att man kan "fynda" grejer på nätet istället för att köpa nya för mångga gånger dyrare pris.
 
Så, denna nyförlösta kvinna går alltså bannanas på att jag annonserar ut ett bett som hon inte ens skulle ha från första början. 
 
Men Hey: Hon har en Beeeeeebis på 6 månader (mkt viktigt att poängtera till en total främling/random "mailkompis") så jag antar att hon kommer undan med preciiis vilket beteende som helst. För det gör man ju när man har småbarn. I bästa fall skyller man på hormonerna, de kan man ju faktiskt inte kontrollera.  I värsta fall kan man väl bara skylla på att man lider av sömnbrist...
 
 
Och NEJ: Jag är inte i ett desperat behov av att sälja ett bett för 50 kr... Fast sitta och hålla på grejer jag inte vill ha tänker jag inte göra om jag kan bli av med dom på annat sätt. 
 
 
 
Om vi drar liknelserna till de textrema: skulle en säljare ta bort en hästannons för att det finns en som mailar på annonsen och säger att denne är intresserad och lämnar ett svävande svar om att komma och titta nästa vecka. Näe skulle inte tro det!! 
 
Fast en hästannons rör ju i och för sig om tre-fyra nollor mer än mitt sketna bett. 
 
 
Haha, nu böjar det nästan bli lite patetiskt och roligt!! Och under tiden jag filat på detta är ett av betten redan sålt (OCH betalt)! 
 
 


Kommentarer
Mallan

Haha, alltid lika roligt att läsa dina inlägg :)) för du vet ju att när du är lite smått grinig o irriterad så brukar jag fnittra åt dig när du sitter där o guppar, illröd i ansiktet och av hets, på stolen ;)
MEN jag kan hålla med dig fullt ut om det du skriver, absolut! Faktiskt kan man tjäna bra med extra pengar på att sälja av. Jag stod på loppis för en vecka sen, sålde för 1400... pengar ja INTE räknat med direkt :) satt fint i kassan :)

Puss <3

Svar: Hahaaaaaa, HELT rätt!!! Jag blir så förbaskad på sånt folk som ska hålla på och vela om småsaker. Oftast när man letar upp en vara begagnad så VET man ju redan innan VAD man vill ha och ATT man vill ja det. Sedan letar man ut bästa pris vs bästa kvalité. Och att då hitta två bett OCH ett träns med TRE olika nosgrimmor på till ett pris av 300 kr som skickas till dörren, ja då vet jag inte vad det är o tjafsa om. Jag sparar ihop till ett par "nya" stigbyglar. Fast de kostar typ 1400 nya så det blir att fynda begagnat. Men "många bäckar små" och även om det inte är pengarna som är "problemet" så är det skönt att känna att kanske den ena stigbygeln tjänar ihop sig själv iallafall ;)
1400 är ju ASBRA för en dags loppis btw!
Lina Karlstad

2014-05-08 @ 22:55:38
URL: http://troddedu.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0