Lastbil vs sportbil?

Igår fick jag erfara fördelen med att "köra lastbil" istället för låg sportbil. 
Det höll på att smälla rejält på ridbanan igår kan jag lova, hur det nu kan bli trångt med 2 ekipage på en 20x60 ridbana kan jag inte förklara men krockade gjorde vi iallafall. 
 
Eftersom jag sitter "högt" på feelia och har korta ben gick det ganska bra för mig. Vred bara till knät lite som av någon anledning var konstigt och ont redan innan.
Timpa hamnade ju i Feelias sida/rumpa lixom så han fick lite värre smällar. 
 
Nog för att jag är bra på att nöta regler osv med mina barn, men uppenbarligen kan man aldrig nöta dom för många gånger!
 
Så här ser våra regler ut hos oss. Sanna regler som på 99.99% av alla ridanläggningar i sverige/världen gissningsvis följer.
 
Punkt 6 brast vi på. Tim red på volten i vänstervarv. Jag kommer på spåret i högervarv. Sen vet jag inte om Timpa valde att lämna volten, eller om vi bara väjde åt samma håll helt enlekt. Tim höll till sitt höger, vilket är korrekt om han hade ridit på spåret och jag höll till mitt vänster, som är korrekt när man är på spåret i högervarv och ska möta någon som är på volten i vänstervarv. 
 
Haha, förstår att ungarna tycker det där är snurrigt att lära sig ;)
 
Vi borde ha ridit som på bild nr 1, men det blev som på bild nr 2. 
 
 
Nog för att vi har kaft problem att samsas på 20x40 banor tidigare, men summan av kardemumman av detta är nog att vi helt enkelt "måste" bygga minst ett 20x80 ridhus så vi kan ha skiljevägg på mitten och hållas på en halva var ;) Det hjälps ju inte ur säkerhetssynpunkt att ha en sambo att rida tillsammans med om kvällarna, om det slutar med att båda ligger medvetslösa och mosade i ridhuset ute på vichan ;) Och så får timpa det utrymme han behöver för att kunna rida gymkhana "på riktigt" även inomhus win win!!
 
Ska bara bli miljonär först! 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0