working out?

Njaa. Gick två raska promenader förra veckan och jobbade i söndags (vilket räknas som motion anser jag, jaga fart lata/hungriga ponnyer tär på både muskler och psyke haha, men de är för goa ändå <3 ) Får se om jag hinner med en promenad idag, i morgon måste jag in till skolan för jag tror vi har ett obligatoriskt moment på eftermiddagen, och sen blir det träning på kvällen så där hinns det inte med någon motionering. Kanske hinner rida efter träningen iallafall. En gammal elev med en ny ponny så det ska bli kul att få se.
 
I veckan har det inte blivit mycket gjort annat än att plugga. Har haft ganska bra flyt även om jag skulle kunna vara mer konsekvent med ihärdigheten. 10 timmar är ju alltid mer än 6 lixom. MEN jag börjar lära mig hur jag funkar nu, puschar jag för hårt tar det stopp. Min kropp har lärt sig att det inte hjälper med näsblod, utebliven mens, ångesttäta luftvägar eller hjärtklappningar. Den har lärt sig att ska den få vila så får den helt enkelt "stänga av". Dessa dagar har jag väldigt svårt att vakna och jag kommer jag definitivt inte "upp ur sängen" så att säga (onepiece o laptop på magen i soffan efter kl 10 räknas inte). Jag känner mig inte stressad, eller har "ont" utav det, jag är lixom bara zombifierad. Det brukar hålla i sig någon dag sedan är jag tillbaka igen.
Såhär inför de sista tentorna som hopar sig i början på juni måste jag planera väl för att i möjligaste mån förhindra sådana dagar, för då räcker dagarna definitivt inte till. Jag ska inte gå ut lika hårt med de sista långkörarna inför tentorna heller, kanske bara sitta den sista natten i stället för flera nätter i rad. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0