Finn sådär 300 fel

En öveblick på hur det INTE ska gå till på en stallgång... ;)
 
 
 
 
 
Jaa, vad ska man säga... inte många rätt här inte och mitt i all kaos står en liten Feelialutt och sover <3 Haha, hon har inte ens orkat ställa mer bakhoven efter kratsningen ;)
En kratsar och den andre sopar upp smutsen. Smart tänkt, mindre klokt att göra´t samtidigt ;)
 
Matte håller på att gå upp i atomer men Feelia står och sover. 
 
Feelia ha agerat "barnvak"! i går och i dag när tjejens mamma tränat för mig. Idag hade jag lagt fram 2 bommar som de fick skritta över. Hon kan ju bli lite springig på bommar så jag hade inte tänkt att de skulle trava över, men när de travade runt lite styr tjejen upp på bommarna i allafall - oh my god tänkte jag men sa inget.
Vad gör hästen som i vanliga fall gärna rusar mot bommarna? Jo hon travar (läs vaggar) fram i sakta mak, saktar av till skritt,skrittar över bommarna, för att sedan börja trava igen. 
Tjejen styr på en gång till och skänklar på lite extra - Feelia gör samma sak igen <3
 
Jag får riktigt ont i hjärtat när jag tänker på vilken snäll och KLOK häst jag har! 
 
Sedan, när Feelia kände att tjejen faktiskt hängde med så travade hon snällt över. 
Sista vändan var hon mer lik sitt rätta jag och då "hoppade" de till och med förstår ni, "säkert 15 centimeter!!" hihi lilla Feelia <3
 
 
Givetvis måste man vara snygg i svansen när man ska ridas också ;)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0