Hurtbulle och "barnvakt"

Idag var timpa ledig så vi passade på att ta oss en promenad. det var K A L L T och blåsigt (givetvis) men det regnade inte!
 
Sen tog vi oss an vårt nya "projekt" i stallet. Tim har "fått en bäbis på halsen" - ett treårigt sto som han ska motionsrida några gånger i veckan i vinter. 
 
Hon är riden i alla gångarter och "hoppad" på kryss tidigare, men eftersom hon är på nytt ställe med nya människor och allt longerade vi bara idag och sedan skrittades hon uppsutten några varv med ledare. 
gas och broms fungerade klockrent så i morgon får de nog rida lite själva efter att hon har fått springa av sig på linan. 
 
Nyttigt för mig att få jobba med lite andra hästar en min fialotta med hehe, hon och jag känner ju varandra utan och innan så det var nyttigt att jobba med en lite grönare häst. Man fick ju till och med tänka efter vad man gjorde ;)
 
Förövrigt är hon varm och gallig i sitt jävla högra framben igen. Jag har avvaktat lite eftersom hovslagarn kommer i morgon. Vi börjar där och ser vad hon säger. Blir det inte bättre efter omskoning får det bli veterinärutredning med det samma. Nu när hon äntligen är IGÅNG och faktiskt TRÄNAS och inte bara sätts igång har jag ingen lust att behöva "lalla runt" flera dagar/vecka bara för att hon är gllig i ett framben... Även om det är mysigt att glida runt barbacka på min "fåtölj" <3
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0