När jag blir stor...

Nån gång i livet ska jag åter besitta en anställning som medför sjukersättning... Tänk vad gött det hade vart! Den bittra sanningen med timanställningar är ju tyvärr att är man sjuk får man inga pengar. Så sjuk kan man inte vara, för denna månaden är en såndär "kul" månad man mår sådär ypperligt bra av att ha, när kontot nätt och gämt går +/- noll innan månadsskiftet ens ägt rum Sen ska hästen vaccineras och hennes tänder ska raspas. Antagligen behöver hon genomgå en hältutredning med, (får se hur hon känns när hon sätts igång (nej, så långt har vi inte kommit än......hon går fortfarande på halvfart fastän hovslagarn var här för över en vecka sen...)) och hon är (fortfarande) i ett akut behov av en kiropraktor... Ah ,just ja, sen har jag inte ett, utan TVÅ tandläkarbesök till nu i december - där får vi be till gudarna att det faktiskt bara bli en rotfyllning o punga ut för istället för två.... och så får jag nog se till att bita ihop "utan" bedövning, bara min specialcoctail går på 600kr/gång...
Sen har jag visst hört att "vanligt folk" köper julklappar till varandra.... och jag ska dessutom ha råd att ta mig hela vägen upp till örebro till jul. För att inte tala om att ta sig till jobbet, tyvärr går ju inte bilen på luft.
 
Har dock kommit på en ny briljerande grej idag och lyckan till framgång i vinterförkylningens tecken är följande:
 
Hemligheten tycks vara att gå upp sådär 3 timmar innan klockan ringer och peppra på med nässpray och alvedon+ipren. Gå sedan o lägg dig igen, helst med de kläder på som du senare ska ha på dig (har ni någ gång tänkt på att man kan tassa ner o gå på toa utan att frysa mitt i natten, men att man inte ens kan sträcka ut handen för att stänga av alarmet utan att frysa ihjäl när det väl är dax att gå upp?)
 
På så vis kändes inte denna morgon nämnvärt tyngre än någon annan morgon! Samma koncept får ligga till grund för morgondagen. 
 
 
Nu närmar sig klockan 17:00 och jag bäddar ner mig för dagen...over and out!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0