Första frosten

Alltså, egentligen gillar jag nog vintern. Det finns få tillfällen under året som gör mig så sprallig som första frosten. För att inte tala om första snön!
Men då ska det vara vinter också. Inte osm det är här nere med barmark och snålblåst och stenfrusen backe dagarna i ända. 
Enda nackdelen med vintern är de kalla ridhusen..... Förhoppningsvis kan kylan locka tillbaka min kämparglöd vad gäller studierna. Tänk er att få ett inomhusjobb en vacker dag.....aaaaaahhhh!
 
Bara att se solen kändes märkligt när den valde att titta fram lite blygt mellan molnen här nere igår. det har verklige hällregnat oavbrutet i flera veckor, sånär som de sista dagarna när det har varit mulet och storm istället. Idag strålar solen från en molnfri himmel som aldrig förr - härligt!
 
Något som kanske är ännu mera härligt med frosten är att den tar död på älgflugorna! Så snart kanske vi kan våga oss ut med skruttan utanför ridhuset igen utan att hon riskerar att ta död på både sig själv och oss i hennes omgivning. Hon kommer bli så glad <3
 
Idag blir det morgonridning för vår del, det händer inte ofta för i eftermiddag styr jag kosan hem till skogarna igen. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0