I min egen värld

Stod där o skar upp morötter till Feelia i godan ro. När jag va klar flyttade jag runt på lite grejer som ligger i hyllan med ena handen. När jag lyfter ner den handen lyfter jag samtidigt upp kniven för att sticka in den i fodralet igen o på nått vis touchar kniven lite med handen som är på väg ner. Resultatet var en fint filéad knoge på tummen.
 
 
 
Kände hur det sved till lite grann, och jag som är van vid slöa knivar både i stallet o i köket tänkte att jag rev mig väl på knivspetsen - kollade mest på rutin och såg att det vart ett "rikdigt djupt" jack (hur djupt det nu kan bli på ovansidan knogen, det sätter ju det hela lite i perspektiv i alla fall...)
 
Eftersom jag inte är riktigt som alla andra utbrister jag ett glatt och förväntansfullt "yeaaah" (tur man spenderar större delen av tiden ensam i stallet) och var givetvis tvungen att börja undersöka o "glipa" med flärpen innan det började göra ont, för det är förjävla fränt med sår o blod alltså!! (med skitiga fingrar of course). Sen gick jag o packa höpåsar men då började det blöda rejält o det blev mest kladdigt och besvärligt istället för kul och spännande. 
 
Fick rota fram plåster men det hjälpte ju inte, så drog ett varv självhäftande bandage runt också så nu är tummen som ny :)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0