Ledig!

 
Grått och regnigt utanför och jag är sjukt nöjd över att vara ledig! Inga hästar som ska varken ut eller in eller ha mat "on my watch" idag. Behöver inte ens åka till min egen häst förns hon kommit in och torkat upp ikväll om jag inte vill. Frågan är om det är lyx eller förlust - hade jag haft en egen gård hade jag ju fått pallra mig ut oavsett väder! Nu blir det iallafall frukost framför veckans brott, Leffe är min idol!
 
Skrev tentan i fredags så har ju egentligen varit ledig sedan dess, men jag har gjort "full" arbetsvecka i helgen igen, fre em - ti kväll. Eller jag har gjort 5 dagarsvecka iallafall, jobbar ju inte heltid alla dagarna!
 
På bilden ser ni föresten min näst senaste remodelling (och det syns även att det är jag som målat väggarna...). Bytte ut stora akvariet mot en bokhylla och byggde en plyfalåda att ställa runt den extremt fula och jävligt dumt placerade vattenberedaren. Blev riktigt bra! Eller, jag bytte inte ut, jag flyttade ner akvariet på nedervåningen ska väl tilläggas!
Nu "ska jag bara" sy ett litet skynke och sätta upp runt den nedre hyllan, för den har inte lika "snygga" böcker som den andra. Eller rättare sagt de böckerna passar inte in i vår annars ganska "hästiga inredning". 
(Ja, förutm att torka leriga pissiga täcken, tina upp frusna torvbalar och den ständigt växande högen av skitiga schabrak (som för närvarande faktiskt är under kontroll, den är nere på endast 2 schabrak) så har fi faktiskt en hel del hästinspirerade inredningsdetaljer också som är avsedda som just inresningsdetaljer och inte en kraftigt expanderad sadelkammare ;) )
 
Kanske kan visa er lite fler bilder från hemmet någon dag nu när jag (eventuellt) blir lite ledig och kan hinna med att städa och hålla snyggt emellanåt. Fast chefen verkar tycka det är skönt med lite avlastning för jag har fått jobba en hel del nu i höst. Vilket såklart är jättebra! På fredag har jag fått uppdraget klippa schetlandsponnys, skönt att de bara är 10-12 stycken och inte 26, OCH att det finns domosedangel att tillgå vid behov!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0