sugarbomb

Bakade kärleksmums igår (man får va taktiskt första teorin med "nya" elever, närvaron i ungdomsgrupperna har en tendens till att stiga efter att de hört att kompisarna som var där fick fika). 
 
Gjorde botten från ett recept o glasyren från ett annat - och för en gångs skulle blev det massor av glassyr över. 
Så det har jag slevat i mig en hel del av nu, med stans största "skygglappar" på och motivationen "det är faktiskt nästan bara philadelphiaost".....  yeah right och typ 5 dl florsocker!!!
 
Nu blev det allt lite "godismage" i alla fall, tog några slevar för mycket!
 
Men det är så det är i "tentatider" bestämde mig för att skriva en omtenta nu den 10:e så nu är det plugg som gäller fram tills dess. Utöver jobbet då. Jag längtar efter att riiiiida!! Hoppas hon håller sig hel fram tills på torsdag skruttan, det vet man aldrig! 
 
Eller, ah red lite på en av de små istadiga B-ponnyerna igår. Svårt det där för när rutinerade ryttare sitter upp springer han på som fan, med en jävla bjudning. Satt upp min kollega på honom i tisdags kväll och då jobbade han också på som en klocka (haha, vi är lika små hon och jag - passande när man jobbar på ponnyridskola)
Mindre rutinerade ryttare går han inte ett steg med, fast de allra minsta som rider helt utan några krav på honom alls går det också finfint med (oftast).
 
Svårt med dessa små "rävar" Känns helt meningslöst att "rida till" honom för DÅ jobbar han ju på fint - finns lixom inget att rida till egentligen. han går då på tygeln, ökar/minskar tempot, superbra bjudning osv. En riktigt söt liten ponny!
 
Aja, mina 2 varv på honom satt väl i i ungefär 5 minuter, alltid nått för de ledsna ungdommarna som kämpar o kämpar. De får trösta sig med att de senare i livet kan se till baka på tiden med Trollet och inse att det var där och då de började lära sig r i d a, inte bara åka häst!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0