Fina familjen Bonnlurk

Ja jisses. Är det nått vi kan så är det krångliga bilaffärer! Och det där med sneaky bilmekaniker sen... 
 
Jag hade ju en volvo en gång i tiden. Sedan köpte jag golfen av bror och sålde volvon till pappa. Men golfen hade ju ingen dragkrok så jag köpte tillbaka volvon , eller böt den mot golfen rättare sagt. Eftersom volvon tog inte tog sig uppför backarna till jobbet på vintern så då bytlånade vi bilar under vinterhalvåret - jag fick ha golfen o de hade volvon. Sen fick Timpa tjänstebil med dragkrok så då kändes det onödigt att ta tillbaka volvon för den drog så mycket bensin....
Tills en dag när golfen började bli lite skruttig och jag ville ha dragkrok igen. Aha, då kan jag ta tillbaka min volvo tänkte jag! Men nej, se den var såld - de hade bara glömt att berätta det..... Den skulle slaktas till EPA dessutom ;)
Då tyckte de att jag kunde ju ta mammas gamla V70 om jag nu ville ha hem nått med dragkrok på.... fast sen börja de fnissa lite grann för då kom de ju på att den inte hade nån dragkrok, så det gick ju inte - oh lord.
 
Ni som känner min familj kan nog se framför er hur de sitter där i "lillsoffan" i vardagsrummet, med skitiga nävar, långkalsonger o en rom o cola i handen. och med all sannolikget något bilprogram på discovery på på TV:n trots att de sett samma avsnitt sådär 3 gånger tidigare. Där smider de sina plader och den ena är snurrigare än den andra <3
 
 
Senaste vändan har varit att få igenom golfen genom besiktningen. Avgasvärden som krånglat = Dyrt. 
Jag föreslog då att eftersom bror köpte golfen för 800 o sålde den till mig för 8000 (vilket tog 2 år för mig att få reda på ;) ) kunde det gott ingå livslång garanti på den där bilen....
Den garantin kunde gå genom pappa tyckte han, hehe.
 
Vad säger farsgubben då? Nänä, det där fakturerar vi till ägaren - dvs stackars mamma som hamnat kvar som slutgiltig ägare efter alla köp/byt/sälj turer oss imellan. 
 
Slutet gott allting gott för min del i alla fall ;) Hihi
 
 
Om en månad bär det av på en veckas semester i hemmatrakterna igen, can´t wait once a bonnlurk allways a bonnlurk <3
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0