Nu börjar pusslet

Eftersomm POO (min bil) är sjukskriven för tillfället och kurerar sig på annan ort blir det lite pusslande för att få ihop vardagen en tid framöver.
Värst blir väl fredagarna när jag måste åka till jobbet senast 15 - då gäller det för timpa att jobba på så han hinner hem. 
 
De första 2 månaderna kommer vara ganska fullbokade då jag läser om organkemikursen och samtisigt läser två kvällskurser på kvartsfart. 
 
Det jag kommer läsa denna terminen är
Organkemi 15hp (igen, men utan alla labbar denna gången, de är jag ju redan godkänd på)
Affärsutveckling 7,5hp
och djurs beteende7,5 hp
 
Har även ansökt om gymnasiekurser i företagsekonomi och bokföring som i så fall börjar i mitten på oktober. Får de om jag blir antagen där, lite tveksamt efter som de går i en annan kommun. fast å andra sidan så finns de inte att läsa i vår kommun över huvud taget så det kanske går ägen ändå. 
 
En klasskamrat tyckte det var väldigt "nyttiga" kurser att spendera tid på när man ändå "sitter och väntar" på att ofrtsätta på apotekarprogrammet. 
 
Vem vet, det kanske blir både eget apotek och eget inackorderingsstall i framtiden. fast nä, jag ska ha ett välbetalt jobb där jag kan jobba typ halvtid och släppa allt när jag går hem och sedan ha hästverksamhet vid sidan om. Typ inackorderingsstall och minimal ponnyuppfödning är min framtidsplan. Gärna ett så pass stort ridhus att man kan anordna många roliga aktiviteter också. Och gymkhanaträningar! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0