still broken

hopp - jag har blivit lite styv i korken nu de sista veckorna. Många saker jag bestämt mig för att hinna med - trots allt. 
Som vanligt har jag för bråttom och åker på bakslag. Men jag VILL ju så mycket, helst allt på en gång. Och jag mår ju BRA när jag bara går här hemma o drar!!!!!!!!!!! Dessutom har jag inte mycket till övers för oflexibla oeffektiva människor (det var det där med självbild och hur man ser på andra som skulle tränas på ja...).
 
Kom till jobbet i onsdags med målet inställt på att bli klar en timma tidigare än sist - nu har jag ju mer rutim, känner igen hästarna och har framförallt inte ryggskott som sätter stopp för effektiviteten i arbetet. Jag slår upp ögonen och möts av regn. Dvs regntäcken ska på på sådär 15 hästar. Och ridskolehästarna hade sovit inne - alltså ytterligare ett stall att mocka och packa höpåsar till. + att 2 åringen och en till ponny flyttat hem från betet. 
"knöliga" fölisar som låg och sov, tvunget skulle dia osv preciiiiis när det var deras tur att gå ut. suck - men de är ju fööör söta ändå <3
Dessutom var alla boxarna supergrisiga så mockningen tog extra lång tid, + att de var 7 boxar och 3 spiltor extra. 
Ni vet känslan när man drömmer att man aldrig blir klar eller aldrig kommer fram?Jag hatar den känslan! När det känns som att man trampar vatten och bröstet ska explodera. 
 
Sen skulle jag hem, duscha, packa o in till stan för en fika innan tåget hem gick. Kom hem, duschade packade och så var det dax att åka till tåget. Timpa skjutsade mig. Då kom den där mycket otrevliga och intensiva tröttheten över mig igen. Samma trötthet som kom efter första skoldagen. Det GÅR bara inte att hålla sig vaken och man känner sig lixom vimsig i bollen. Disträ. Slocknade och sov som en stock i bilen in till centralen. Sen nannade jag vidare gott på tåget.
 
Tröttheten botades med mammas köttbullar och mos och en tidig kväll i sängen med kissekatterna där jag slocknade ganska omgående igen.
Gårdagen spenderades till störst del framför TV:n och ute i svampskpogen, vilket är avkoppligt deluxe!
 
 
 
Denna veckan kommer jag jobba en hel del - kör en 6 dagarsvecka med första dagen gjord idag - 5 days to go! Jag vill verkligen klara av den samtidigt som jag verkligen vill klara en omtenta den 10/10. Dels för att det är den roligaste kursen hitills, men också för att jag får CSN nästa termin om jag klarar den
OCH att jag får tillgodoräkna mig halva första kuren på nästa termin om jag har fått godkänt i denna - anatomi och fysiologi. 
Så vill jag verkligen hinna med att rida också, hästen är fräch och det har känts så bra den sista tiden!!! 
 
Suck som vanligt kommer det väl bli hästen som prioriteras bort först och skolan sen. Jobba måste jag ju. 
 
Tänk - kanske det går att förhandla och resonera liiiite grann med kroppen ändå? Efter den 10:e har jag ju inget mer att göra innan jul i så fall. Förutom att jobba då. Jag provar att pressa liiiiite. 
 
Missade dessutom veckans KBT så det finns ingen förutom Timpa som kan skälla på mig :)
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0