All in

Första "tentan" på fredag!
Den i sig blir gissningsvis inte så svår (25 frågor med 1X2 alternativ och bara ett rätt svar på varje fråga, 70% för godkänt) men man ska aldrig ta det säkra före det osäkra! Och allt jag hinner få in i skallen nu blir enklare att komma ihåg på den stora tentan i februari sen. 
 
Det börjar bli dax att komma igång med ridningen med. I fredags och igår jobbade vi lite i galopp i hagen. I lördags hade vi tänkt rida till ridhuset, men eftersom det hade regnat och gissningsvis skulle regna mer o Tim inte hade nån jacka med sig så sket vi i det. I söndags hittade vi ingen pannlampa och vägen till ridhuset är omöjlig att rida i mörkret utan, så då var det bara honey som fick följa med så gick jag bredvid och lös med mobilen. Då kunde man iallafall ana var vägen tog vägen efter varje bländande möte.  
 
Igår inköptes en ny pannlampa så ikväll vankas det nog en tur till ridhuset iallafall! Inte nog med att jag har signat upp mig på hela 5 hoppträningar i höst, tanken är att vi ska vara med på en pay and ride den 18 oktober också (!!) 
Anmälan via TDB och grejer - vilket i sig framhäver en mindre charmig historia... För sådär en 100 år sedan tog jag grönt kort, vilket man ju fortfarande måste ha, men nu mera finns allt sånt registrerat i TDB. effersom jag tävlat på mitt gröna kort sådär 2ggr i mitt liv och senaste starten gissningsvis gjordes 2002 har jag inte reflekterat över det mer än att det nu mera är elektroniskt. Det samma tänkte jag när jag rensade ur plånboken för ett par år sedan -äh, det är ju inget att spara på, det är ju elektroniskt. Så jag slängde det. En liiiiiten detalj i det hela är ju att det givetvis inte registrerat sig av sig självt när det legat undangömt i plonkan i alla år. Så det var bara att kontakta ridsportförbundet, som tog 100kr för att leta upp min kod och registrera mig. 
Nu behöver man ju inte grönt kort för att rida programtidning, men känner jag  minsta lilla nyfikenhet på att någon gång anmäla mig till en riktig tävling efter detta så ska inte en sådan bagatell få stoppa mig ;) 
 
Reflektioner över detta gamla påfund då? 
 
Tummen upp för:
# LC1, som passar oss mycket bättre än LB1 då nästan alla svängar är till höger, vilket är vårt "enkla varv"
# Vår stallkompis ska också vara med så både Feelia och jag får mentalt stöd på framridninfen (och tims chanser att överleva ökar markant)
 
Tummen ner för:
# Det är koefficient 3 på sitsen 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0