Paus

Idag är jag duktig och "lyssnar till min kropp". Det är ju långt ifrån alla dagar man faktiskt kan göra det, så idag när jag kan tar jag tillfället i akt. 
 
Jag har egentligen 2x45min föreläsning mellan 13 och 14:45 innan det är dax att styra kosan mot jobbet, men eftersom jag varit trött ända sedan jag vaknade kl 7 i morse bestämde jag mig för att stanna hemma från skolan idag. Dockså är det en otroligt intressant föreläsning jag missar - läkemedelsmetabolism i barn. Att det är något av intresse jag missar gör det i och för sig tusen gånger lättare att ta i kapp det på egen hand sen. Dessutom spelar en kursare in föreläsningarna åt mig, vilket underlättar tusen nånger till!
 
 
Så, Sanningen är den att jag faktiskt inte gått upp än Och klockan närmar sig 12! Tassade runt i onepiece och utfodrade djuren och mig själv här hemma en sväng runt 9, sedan bäddade jag faktiskt ner mig med paddyn i sängen igen. Lite slöplugg, lite slösurf och lite slötittande på serier. Blandat med det dåliga samvetet som ingen annan än jag själv är skyldig till. Verkligen nått att jobba på...!
 
Jag har iallafall lärt mig att det är stor skillnad på att vara trött och trött. Det är inte så att det bara är ögonen som är grusiga o sängen som är skön. Det är mer en likgiltig approach från kroppen själv, frånkopplat från centrala nervsystemet lixom. Jag ser att klockan tickar och att jag hade behövs gå upp för en sådär 10 minuter sedan för att hinna, men det händer lixom ingen ting.
 
Nä, nu blir det lite sängplugg innan disken kallar. Adios!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0