Winter is coming

Jag är inte så mycket för det där med stil och matchning av snordyra schabrak när det kommer till hästen och ridning, men är det något jag verkligen HATAR så är det reflexjackor!! (Denna åsikt delar jag inte med min mer praktiskt lagda sambo, vilket resulterade i ett av våra få och stora gräl när jag förbjöd honom att visa sig i reflexjacka inför dressyrtränaren en gång)
 
Men nu har jag tagit både mitt förnuft och den lilla fåfänga jag har till fånga och köpt mig en praktiskt och varm vinterjacka. 
 
Den här har så många fördelar att jag inte riktigt kan förbise den enda nackdelen "ful som stryk".
# Jag behöver en ny vinterjacka till stallet
# Den är varm och har en någorlunda bra passform
# Den var på rea och fanns bara i min storlek
# Jag kommer rida mycket i mörker på vältrafikerade vägar
# Jag hatar vanliga reflexvästar som är krångliga att ta sig i, gör det omöjligt att enkelt komma in i jackfickorna och gör det ännu omöjligare att ta av sig jackan när man blir varm i ridhuset. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0